Kände ni i förväg när första mensen var påväg? (efter förlossningen)
Hej FL-mammor.
Jag undrar lite om någon kan dra sig till minnes hur ni kände det precis innan mensen kom tillbaka, efter förlossning och amning. Kändes det något alls? Kändes det isåfall lång tid eller kort tid före det att själva mensen verkligen kom? Eller bara kom mensen utan förvarning?
Jag undrar därför att jag själv har, sedan ca 2 veckor drygt, besvärats lite av diffusa men ändå ganska konstanta smärtor lågt ned i magen. Ibland kan det kännas lite, lite bakåt ryggen. Det känns onekligen likt ägglossningssmärta, eller lätt mensvärk sådär som man kan känna strax innan mensen skall komma.
Min yngsta bebis är snart 6 månader, och helammas. Jag har inga andra konstiga symtom, utan mår bra. Är inte förstoppad, har inga tecken på urinvägsinfektion, inte heller några konstiga flytningar. Jag har gjort ett graviditetstest som var negativt (trodde inget annat heller, men för säkerhets skull).
Eftersom jag inte har några svåra besvär känns det inte aktuellt att söka någon vård för det här i nuläget. Ville mest höra era erfarenheter, eftersom jag själv funderat lite på om det kan vara så att det är cykeln som är påväg att sparka igång igen..
Tacksam för svar.