• Órla

Hur få tag på gammal TV-serie? Om det ens går?

Minns en tv-serie jag såg när jag var i 15-årsåldern, det borde varit i början av 90-talet.
    Den hette "Kärleksbarnet"   (Barriga de Aluguel)   och handlade om en surrogatmödraskap.
    Tror den gick på 4:an.

Skulle det gå att få tag på en sådan gammal serie, eller är det helt omöjligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:20
    Det var en påhittad dramaserie, alltså ingen dokumentär, glömde jag skriva...

• Svar på tråden Hur få tag på gammal TV-serie? Om det ens går?
  • Mamori

Om den inte går att hitta på torrentsidor på internet eller liknande så kan det vara en idé att skriva till kanalen och fråga om du kan få/få köpa en kopia? Det fungerade för mig när jag sökte en film.

• pellepelle

Lätt googling gav ju 100-tals träffar på olika torrentsidor, så det kan ju inte vara så svårt att få ner på burken!

• Órla

Dum fråga, men vad är "torrent"?

• pellepelle
    Órla skrev 2013-07-15 15:53:05 följande:
    Dum fråga, men vad är "torrent"?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Torrent

Dvs det format/system som används vid fildelning (typ The Pirate Bay osv)
    Ladda ner ett program som kan ladda ner dessa (typ Vuze) och sedan är det fritt fram (eller egentligen inte då det är olagligt, men det handlar ju mer om ditt samvete... eller hur är det- är det olagligt att ladda ner eller är det bara olagligt att dela?)
  • Órla
    pellepelle skrev 2013-07-15 15:59:01 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Torrent

Dvs det format/system som används vid fildelning (typ The Pirate Bay osv)
    Ladda ner ett program som kan ladda ner dessa (typ Vuze) och sedan är det fritt fram (eller egentligen inte då det är olagligt, men det handlar ju mer om ditt samvete... eller hur är det- är det olagligt att ladda ner eller är det bara olagligt att dela?)
    Kan man inte få virus och sånt tråkigt på datorn om man laddar ner såna program då?

• Órla
    Mamori skrev 2013-07-15 13:49:27 följande:
    Om den inte går att hitta på torrentsidor på internet eller liknande så kan det vara en idé att skriva till kanalen och fråga om du kan få/få köpa en kopia? Det fungerade för mig när jag sökte en film.
    Det kan ju vara en idé, tack! 
  • pellepelle
    Órla skrev 2013-07-15 16:07:23 följande:
    Kan man inte få virus och sånt tråkigt på datorn om man laddar ner såna program då?

Programmen i sig behöver du nog inte oroa dig för om du väljer ett etablerat och laddar från deras hemsida. Filerna... Klart risken finns om än mycket liten, men kör virusprogram eller skaffa Mac...
Svar på tråden Hur få tag på gammal TV-serie? Om det ens går?