• Mollan88

V.39 (38+1) Såhär mår jag! Hur mår ni?

Hejsan!
    Just nu ligger jag i sängen och funderar på när bebisen ska komma ut.. Blandade känslor, men jag vill att värk-arbetet ska starta nu..

Har haft förverkar i lite mer än en månad ungefär.. Från början var det mildare, senaste veckorna har värkarna blivit kraftigare..Dock inget som gör ont. Vet inte om det beror på min gravid ischias eller foglossningar.. Jag ligger mest ut-slut var och varannan dag i sängen och försöker ta mig ut på några snigel promenader.. Var väldigt aktiv innan graviditeten så frustrerande är det.. Foglossningarna som har ställt till det! Tycker det är jobbigt att folk runtomkring förväntar sig att jag ska vara pigg och alert.. Får höra saker som "Passa på och var med dina vänner nu!" "passa på att göra det och det och det". Har slutat lyssna på sånt trams. Jag orkar ju inte.. Har hunnit med allt det där under mina nio månader, så jag är som nöjd.. Älskar mina vänner och min familj men jag orkar fan inte nu på slutet..

Känner mig allmänt bitter.

Igår hade jag en bra dag.. Jag var glad och ville göra så mycket som möjligt.. Mycket knäppt då jag har känt mig deprimerad de senaste 3 månaderna.. Oerhört härlig känsla, dock.. Idag känner jag mig väldigt leds och vill att förlossningen ska komma igång så vi får träffa vårat lilla pyre.. Får höra saker som "Men gåååå inte och vänta.. du kommer att bli besviken då du kommer att gå över tiden". Men vad ska man göra då om dagarna då man inte har ork eller kraft att göra nånting annat än att vila..

Googlar runt på olika nyfödda bebis bilder och gråter lite.. Snart är vi där. 
    Har mitt gissnings-datum imorgon den 16/7..Bf är 27/7.. Vi får väl se..

Oj vad jag har skrivit.. Har inget annat att göra, tyvärr! ;)

HUR mår ni??? Har ni några känningar?

• Svar på tråden V.39 (38+1) Såhär mår jag! Hur mår ni?
  • eliten

Jag är 38+2 och helt slut, har samlat så mycket vätska så jag knappt kan gå, fötterna är runda som bollar.
    Min man har börjat jobba igen och kommer hem 18.30 varje kväll så fram till dess så ska jag själv roa vår 2åring och 4-åring.
    Den lilla är så klart sjuk också och har vattkoppor och är hängig..
    Inte haft en enda förvärk än denna gång så jag vet inte om det är långt kvar eller om det bara slår till!

• J osephine

Här är en till som är i vecka 39 (38+3) och vill såå gärna att det tar fart nu!
    Känner av lite molvärk som kommer och går och är enormt trött samtidigt som jag känner mig rastlös. Vill helst bara ligga ner och vila alternativt föda hehe.
    Har en 2-åring hemma som ivrigt väntar på lillasyster också!

• Remember

Känner precis som dig! Är i v 38 nu 37 + 5, min lilla tjej är färdigbakad och det är jag med! Vill bara att allt ska dra igång nu! Förra veckan hade jag jätte mycket motvärk och trodde att de skulle dra igång när som, men de va bara falskt alarm. Denna veckan har jag inte kännt av några förvärkar alls.. Känns som hon kommer va kvar där inne i evigheter..:)
    mina vänner säger dock att dom förstår att man inte alltid orkar hänga med på saker och ting, men ibland känns det som att de bara säger så.. Har börjat svullna upp nu i både händer och fötter vilket är jätte jobbigt! Haha, men längtar så efter förlossningen, vet att de säkerligen göra djävulskt ont men det ska bli så spännande att få uppleva det samt att äntligen få träffa och lära känna sin prinsessa som är i magen!:)

• Mollan88
    eliten skrev 2013-07-15 14:55:14 följande:
    Jag är 38+2 och helt slut, har samlat så mycket vätska så jag knappt kan gå, fötterna är runda som bollar.
    Min man har börjat jobba igen och kommer hem 18.30 varje kväll så fram till dess så ska jag själv roa vår 2åring och 4-åring.
    Den lilla är så klart sjuk också och har vattkoppor och är hängig..
    Inte haft en enda förvärk än denna gång så jag vet inte om det är långt kvar eller om det bara slår till!
    Hejbarra! Har du någon familjemedlem som kan hjälpa dig ifall det känns jobbigt? Lycka till
  • Mollan88
    J osephine skrev 2013-07-16 01:08:53 följande:
    Här är en till som är i vecka 39 (38+3) och vill såå gärna att det tar fart nu!
    Känner av lite molvärk som kommer och går och är enormt trött samtidigt som jag känner mig rastlös. Vill helst bara ligga ner och vila alternativt föda hehe.
    Har en 2-åring hemma som ivrigt väntar på lillasyster också!
    Känns skönt att man inte är själv om att känna sig leds. Tycker att så många gravida runt omkring en är tipp topp.. Är lite avundsjuk på dem :) Lycka till när det blir av :)
  • Mollan88
    Remember skrev 2013-07-16 12:26:31 följande:
    Känner precis som dig! Är i v 38 nu 37 + 5, min lilla tjej är färdigbakad och det är jag med! Vill bara att allt ska dra igång nu! Förra veckan hade jag jätte mycket motvärk och trodde att de skulle dra igång när som, men de va bara falskt alarm. Denna veckan har jag inte kännt av några förvärkar alls.. Känns som hon kommer va kvar där inne i evigheter..:)
    mina vänner säger dock att dom förstår att man inte alltid orkar hänga med på saker och ting, men ibland känns det som att de bara säger så.. Har börjat svullna upp nu i både händer och fötter vilket är jätte jobbigt! Haha, men längtar så efter förlossningen, vet att de säkerligen göra djävulskt ont men det ska bli så spännande att få uppleva det samt att äntligen få träffa och lära känna sin prinsessa som är i magen!:)
    Jaa.. om man bara kunde bestämma att nu får du komma! 
    Jag tycker att din inställning till förlossningen är bra :) Jag försöker också ha den inställningen.. Jag vill glädjas istället för att vara rädd.. Men samtidigt vill jag att förlossningen ska dra igång nu och att den inte går över tiden.
     lycka till med allt
  • eliten

Alla är på semester eller jobbar på dagarna..
    Men idag ska man stora kille åka iväg med sin morbror i några dagar till landstället så det blir jag och den lilla hemma så då är det lite lugnare, hon har inget emot att ligga och mysa en hel dag.
    Då jag varit med om två förlossningar innan så är det lite tudelat, jag längtar till den lilla kommer ut och att bli piggare och må bättre men är inte jättesugen på förlossningen!
    Men har börjat dricka hallonbladste, det har jag inte gjort de tidigare gångerna och då gick jag över 17 och 4 dagar.

• MyDream

Här är en till som är i vecka 39 (38+1 idag) och mår toppen! Lite förvärkar, lite svullna fötter och en bebis som försöker trycka/sparka sig ut men annars väldigt välmående. Det är min fjärde graviditet och det bor en liten Elton i min mage. Är hemma med mina 3 busfrön ( födda 06, 08, 11) och försöker hitta på så mycket kul som möjligt innan lillebror kommer ut. Mannen jobbar sista dagen imorgon sen har han semester så då kan jag slappna av lite mer. Jag har haft 3 lätta och snabba förlossningar och håller tummarna för att den kommande ska följa samma mönster. Är lite rädd för att få en stor grabb så jag ser gärna att det kommer igång snart även om jag älskar att vara gravid. Mina två första kom en vecka tidigt och nr 3 gick jag över en vecka så det ska bli väldigt spännande att se när lillebror bestämmer sig för att komma ut till oss.

• Aapple

En till i v 38+2 eller 39+2, Kände av lite förra v men inget nu, dock att barnet har lugnat sig lite i magen.
    Vet vad som väntar men vill bara få det över nu 

• Hannaboreklev

Hej!
    Är i vecka 38+4 och längtar precis som dom flesta gör:) har haft en väldigt lugn grav, mått väldigt bra hela vägen. Nu önskar jag bara att värkarna kunde sätta igång, känna något så man vet det är nära!

Bebisen sparkar för fullt det är kul!

Svar på tråden V.39 (38+1) Såhär mår jag! Hur mår ni?