V.39 (38+1) Såhär mår jag! Hur mår ni?
Hejsan!
Just nu ligger jag i sängen och funderar på när bebisen ska komma ut.. Blandade känslor, men jag vill att värk-arbetet ska starta nu..
Har haft förverkar i lite mer än en månad ungefär.. Från början var det mildare, senaste veckorna har värkarna blivit kraftigare..Dock inget som gör ont. Vet inte om det beror på min gravid ischias eller foglossningar.. Jag ligger mest ut-slut var och varannan dag i sängen och försöker ta mig ut på några snigel promenader.. Var väldigt aktiv innan graviditeten så frustrerande är det.. Foglossningarna som har ställt till det! Tycker det är jobbigt att folk runtomkring förväntar sig att jag ska vara pigg och alert.. Får höra saker som "Passa på och var med dina vänner nu!" "passa på att göra det och det och det". Har slutat lyssna på sånt trams. Jag orkar ju inte.. Har hunnit med allt det där under mina nio månader, så jag är som nöjd.. Älskar mina vänner och min familj men jag orkar fan inte nu på slutet..
Känner mig allmänt bitter.
Igår hade jag en bra dag.. Jag var glad och ville göra så mycket som möjligt.. Mycket knäppt då jag har känt mig deprimerad de senaste 3 månaderna.. Oerhört härlig känsla, dock.. Idag känner jag mig väldigt leds och vill att förlossningen ska komma igång så vi får träffa vårat lilla pyre.. Får höra saker som "Men gåååå inte och vänta.. du kommer att bli besviken då du kommer att gå över tiden". Men vad ska man göra då om dagarna då man inte har ork eller kraft att göra nånting annat än att vila..
Googlar runt på olika nyfödda bebis bilder och gråter lite.. Snart är vi där.
Har mitt gissnings-datum imorgon den 16/7..Bf är 27/7.. Vi får väl se..
Oj vad jag har skrivit.. Har inget annat att göra, tyvärr! ;)
HUR mår ni??? Har ni några känningar?