• Johannasframtid

Checklista för att flytta till villa

Jag och min man väntar barn och ska därför lämna vår fina lägenhet för att börja ett nytt liv som villaägare Glad Vi flyttar till hösten men för varje dag som går så kommer jag på mer och mer saker som måste göras inför flytten. Någon som har några erfarenheter av att flytta till villa och kan ge tips på saker vi bör tänka på? Vi vill inte glömma någt viktigt... Har ni använt något checklista? Hur långt innan ska man ta tag i allt? Vi flyttar i november!

• Svar på tråden Checklista för att flytta till villa
  • Studentpappa

Varför ska du ha en checklista? Packa ner allt ni äger i lägenheten och flytta till huset. Försäkringar har ni väl redan på lägenheten så det bör ni veta hur man skaffar sig. Resten ger sig eftersom.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.
  • Momalicious

Ni får ju ordna med försäkringar och sophämtning osv. Men det gör ni den dagen ni får tillträde till huset.

• Schack73

Säga upp elavtal och skaffa nytt, meddela vattenbolaget om byte av ägare, försäkringar, adressändra,

• eber4

Nr 1 på min listat skulle vara "köp ett lämpligt hus". Men det kanske ni redan har klarat av.

• Eleonor01

Om nu tänker verktyg å liknande så kommer ni nog på det efterhand. Eftersom ni flyttar in på hösten så har ni ju gott om tid å fixa gräsklippare vattenslangar teädgårdsredskap å dylikt när våren kommer. Börja m att flytta :) köp på er lite vanliga verktyg inför flytten så den går smidigare om ni inte har. Hammare skruvsragare skruvmejslar etc. Hus är fantastiskt skönt å bo i men kräver mycket underhåll! Lycka till

Svar på tråden Checklista för att flytta till villa