Ok, då är allt utrett här!
Cystan är "snäll" och kommer att försvinna av sig själv med hjälp av p-piller som doktorn ordinerat.
Vätskeansamlingen var förra mensen som typ fastnat i livmodern,därav utebliven mens sist.
Graviditetssymptomen som jag känner så starkt - ömhet och hugg i livmodertrakten, jätteömma bröstvårtor, nära till skratt och gråt, trötthet, håravfall, m.m. handlar om att cystan förmodligen utsöndrar hormoner (typ) som får en att känna sig gravid. Det fanns inga indikationer på graviditet eller ens tidigare graviditet.
Jag var så oerhört säker på att jag ar gravid, jag hade kunnat satsa stora pengar på det. Under veckan som gick så ande jag mig vid tanken på att få en trea i mars och började till och med se framemot det, även om det var helt oplanerat och jag hittills inte ens vetat om jag någonsin vill ha en trea.
Så döm av min förvåning när jag kände hur ledsen jag blev när doktorn sa att det inte alls var en graviditet på gång, utan bara en hormonsprutande cysta och gammal mens. Jag kände mig helt knäckt och ville bara ligga i fosterställning och gråta hela kvällen.Det gjorde jag dock inte, för jag kände att jag ville hålla lie av en fasad inför maken,som jag inte riktigt delgett mina innersta känslor för. Han var jätteglad över att allt var så bra och skulle lösas med lite p-piller. Som man ju kan förvänta sig! Han har inte heller känt sig redo för en trea än, ven om han vet att han vill ha en i framtiden.
Jättekonstigt alltihop faktiskt. Men idag känns det ganska mycket bättre faktiskt. Jag tror att de där hormonerna får mig att bli mer blödig också såklart.
Vad som känns jobbigt nu är att jag har alla dessa känslor i kroppen och att de inte beror på en graviditet utan på något som faktiskt är fel inuti. Är det en grav. så är allt liksom som det ska vara, men nu inser jag för första gången att något som inte ska vara i mig finns - och det söker mig något djävulst, även om det "bara" är en ofarlig cysta.
En sak har jag fått klart för mig efter det här dock och det är att jag kommer att vilja ha ett till barn en dag, det var jag så hemskt osäker på innan. Men nu får jag chansen att planera för det tillsammans med min make, och längta efter det på ett annat sätt. Jag tror att vi är redo och sugna om ca. 2 år. Så jag återkommer hit då!