Jag vill söka läkarprogrammet men vågar inte... vad tror ni om mina chanser? :/
Ända sedan jag var liten har jag velat bli läkare, är 25 nu. Jag har alltid drömt om det i bakhuvudet, men utåt sett haft andra drömyrken. Någon enstaka gång har jag yttrat att jag vill bli läkare och blivit hånad för att det är så svårt att bli det och folk har sagt "Dream on" typ...
Jag är somsagt 25 idag och tiden tickar på. Jag har nyligen exat från ett program jag HATAR! vill inte alls jobba med det jag är utbildad till! men vet inte om jag har lust att sätta mig i skolbänken igen, om det inte är till läkare....
Jag hade bara kunnat söka in till läkarprogrammet, men det finns ett stort problem och det är att jag är så sjukt värdelös i matte. Och då menar jag verkligen totalt efterbliven, kan inte ens de 4 räknesätten ordentligt med uppställningar osv (skäms jättemycket men jag har så otroligt svårt att lära mig just matte, har haft det genom hela skoltiden) :-/ Förstår för det mesta ingenting....
Enlgit allt jag hört är det i princip hälften matte på läkarprogrammet, stämmer det? Alla skrattar ju åt mig när jag säger att jag drömmer om att bli läkare när de vet att jag inte kan räkna ut minsta lilla potens Jag vet att jag är dpålig och det är klart att förnuftet säger att jag bara ska jobba med nåt annat, men jag kan inte släppa min dröm
Vad tror ni? Är det helt kört?? (jag tål att höra sanningen) Hur mkt matte är det egentligen? Tips?