Konstigt ljud ur lungorna vid axelrotation
OK, konstig fråga, kanske.
Fick några övningar av sjukgymnast efter lättare nackskada. En av övningarna går ut på att man placerar händerna på axlarna (höger hand på höger axel, vänster hand på vänster axel) och sedan vevar med armbågarna framåt/bakåt. När jag gjorde detta upplevde jag ett ljud som verkade komma inifrån, från typ övre delen av luftstrupen och när jag öppnar munnen känns det som att ljudet ökar i volym.
Min man har under en tid uttryckt viss oro för att jag hostar. Själv har jag inte upplevt det som ett direkt problem, men han säger att det är främst på natten. Jag har rökt i typ 25 år, men slutade för 2.5 år sedan och har sedan dess ägnat mig mycket åt konditionsträning och har inte upplevt några problem vid träning (t ex ansträngningsastma eller liknande). Vet inte om denna hosta spelar in på något vis,
Jag har inte frågat någon om det hörs ännu, för jag upptäckte det igår när jag var ensam och nu när jag åter upprepade övningen för en halvtimme sedan var jag ensam. Ringde till 1177 men lyckades nog inte förklara. Någon som känner igen detta?