• TeddyGirl82

Igångsättning i Göteborg?

Någon där ute som gjort en igångsättning av förlossningen i Göteborg nyligen? Jag är i v 42+0 nu på torsdag och min BM har bokat in mig att få komma till något av sjukhusen då. Väntar på att dom ska ringa och säga vart vi ska åka nu i dagarna.

Men jag är orolig att dom kommer skjuta på det ännu mera. Jag mår redan dåligt som det är över att ha gått dessa 2 veckorna över tiden och vill inte gå mer än detta. För jag e livrädd att nåt ska hända med bebisen eller med mig. Så om någon gått igenom detta på sistone skulle jag uppskatta och veta hur det går till i denna stad och vad man har för rättigheter som föderska när man gått så lång tid över. Vägrar gå 3 veckor  

• Svar på tråden Igångsättning i Göteborg?
  • eliten

Jag fick inte bli igångsatt efter 2v trots att jag hade så kraftig foglossning så jag knappt kunde gå på toa själv. Fick ett datum när jag var 3v över men det satte igång av sej själv 42+5.
    Puh. Är nu höggravid med barn nr3 och hoppas innerligt att jag inte går över så igen!

• TeddyGirl82
    eliten skrev 2013-07-16 10:13:19 följande:
    Jag fick inte bli igångsatt efter 2v trots att jag hade så kraftig foglossning så jag knappt kunde gå på toa själv. Fick ett datum när jag var 3v över men det satte igång av sej själv 42+5.

Puh. Är nu höggravid med barn nr3 och hoppas innerligt att jag inte går över så igen!

Låter ju helt sjukt. D finns ju massa risker med överburenhet. Jag e livrädd att nåt blir galet
  • Snobben1979

Hur går det för dig? Kanske du är inne i dag o blir igångsatt...? Väntar också på att de ska ringa fr förlossningen/sjukhuset för att boka tid för igångsättning. Är 42+0 på söndag, o de ska sätta i gång då. Enligt bm i alla fall... Men som sagt, ingen som hört av sig än... Hoppas det går bra för dig

• Lilla Fjun
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-18 13:35:25 följande:
    Är inne nu. Och det är fruktansvärt segt

Är du på Mölndal eller Östra? Hur ser platssituationen ut? Har BF 26/7 och blir igångsatt 29/7 om bebis inte kommit då. Hoppas du får träffa din bebis snart!
  • TeddyGirl82
    Lilla Fjun skrev 2013-07-18 21:01:38 följande:
    Är du på Mölndal eller Östra? Hur ser platssituationen ut? Har BF 26/7 och blir igångsatt 29/7 om bebis inte kommit då. Hoppas du får träffa din bebis snart!

Jag har upplevt d som som lugnt. Inte alls stressigt. I alla fall här på östra
Svar på tråden Igångsättning i Göteborg?