• MattiasSe

Lån, marknadsundersökning, student företag.

Hej alla! :)  Jag heter Mattias och är 20 år. Jag är för närvarande student i Jönköping och har en liten affärsidé på gång. Kan tyvärr inte berätta så mycket om själva idén än, men ni kan kanske genom rubriken få en liten hint om vad det handlar om. Jag har gjort en liten enkät och skulle vara evigt tacksam om någon här skulle ta sig tid att fylla i den :) Ni är helt anonyma och det tar inte mer än 3-4 minuter att fylla i. 

tack på förhand! :)
    Med vänliga hälsningar, Mattias 

Tryck här för att komma till enkäken → ENKÄT

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-16 18:23
    Tror inte länken fungerade. Kopiera och klistra in i sökfältet för att komma till enkäten :) www.surveymonkey.com/s/Z8Q38HT

Tack!

• Svar på tråden Lån, marknadsundersökning, student företag.
  • Sale

Försökte göra din undersökning men alternativen är väldigt konstiga i mina ögon så jag gav upp efter hälften. Sorry!

Exempel är fråga 13:

13. Har du någon gång funderar på att ta ett lån?
    Ja, hela tiden
    Nej, aldrig i livet (om nej hoppa till fråga 15)
    Ja men jag skulle nog aldrig göra det ( var vänlig beskriv kort varför)
    Om jag har funderat på att ta ett lån för att köpa något, men inte tänkter konstant på det hela tiden?
  • MattiasSe
    Sale skrev 2013-07-16 18:56:34 följande:
    Försökte göra din undersökning men alternativen är väldigt konstiga i mina ögon så jag gav upp efter hälften. Sorry!

Exempel är fråga 13:
    Ja, hela tiden
    Om jag har funderat på att ta ett lån för att köpa något, men inte tänkter konstant på det hela tiden?
    Tack så jättemycket! :) Uppskattar det verkligen. 

Har ändrat svarsalternativet på fråga 13 nu.  Förstår vad du menar. Detta är min första enkät och jag ser denna som väldigt grundläggande. kommer komma med en ny enkät, mer utförligt gjord senare :)  

Tack ännu en gång! :) 
  • MattiasSe
    Sale skrev 2013-07-16 18:56:34 följande:

Exempel är fråga 13:
    Ja, hela tiden
    Var det någon mer fråga du fann konstig? :) 
  • Chianti

Vilket alternativ på ålder ska nån som är 41-49 kryssa i?
    Och sen kan en intervall aldrig gå från 0-10, 10-20. Den ska gå från 0-10, 11-20 osv, annars kan du ju kryssa i två intervaller om 10 är ditt svar eller hur?

Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • MattiasSe
    Chianti skrev 2013-07-17 20:49:23 följande:
    Vilket alternativ på ålder ska nån som är 41-49 kryssa i?
    Och sen kan en intervall aldrig gå från 0-10, 10-20. Den ska gå från 0-10, 11-20 osv, annars kan du ju kryssa i två intervaller om 10 är ditt svar eller hur?
    Absolut! Förstår precis! Har ändrat det nu. Gjorde denna enkät väldigt hastigt. Är så ivrig med att komma i gång. Men självklart ska det vara så som du säger! Tack för hjälpen. 
  • Chianti
    MattiasSe skrev 2013-07-17 21:22:58 följande:
    Absolut! Förstår precis! Har ändrat det nu. Gjorde denna enkät väldigt hastigt. Är så ivrig med att komma i gång. Men självklart ska det vara så som du säger! Tack för hjälpen. 
    Nu kan man inte vara 51-59.
    Sen måste man svara på vad man anser om hemsidor som lånar ut pengar men eftersom jag aldrig lånat via "hemsida som lånar ut pengar" (antar att du menar annat än banker då?) så kan jag inte ha nån åsikt om det, har aldrig besökt en sån hemsida.
    Men jag gjorde undersökningen i alla fall.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
Svar på tråden Lån, marknadsundersökning, student företag.