Polly74 skrev 2013-07-16 21:23:55 följande:
Ok, förstår... just stillasittandet är mitt problem också :/ jag lyckades få bort drygt 10 kg på knappt 8 veckor förra året, men då var kaloriintaget nere på 600-800 kalorier/dag och samtidigt körde jag träning (gåband) 4 kvällar i veckan för att tvinga igång energiförbränningen. Rekommenderas inte, det var fruktansvärt för kroppen även om slutresultatet fortfarande är stabilt 7 månader senare.
1400 kalorier/dag är ingen jättemängd energi, så jag tror det du behöver är mer rörelse. Kan du byta promenaderna mot lite lätt gympa eller nåt annat som höjer pulsen lite mer? Tror förstås du kommer gå ner med den metod du har nu, men om det tar för lång tid för dig så kanske du tappar sugen, tänker jag, och det vore så synd.
Jag cyklar eller simmar också beroende på väder så jag gör inte bara löpband. Det är ju just det att man tappar suget och nu känner jag för att smälla i mig ett stort glas cola eftersom att det inte gör någon skillnad att sluta verkar det som.

Mamori skrev 2013-07-16 21:28:48 följande:
Hon har inte ändrat något annat men hon drack typ 4 liter cola om dagen tidigare så det var ju mer än du. Men om du har minskat säg 20 burkar i veckan, det är 2700 kcal mindre på en vecka. Ett kg är 7000 kcal. På 6 veckor borde du ha gått ned drygt 2 kilo.
Jag hade räknat med att gå ner under den här tiden så jag fattar inte varför jag inte har gått ner något alls. 6-7 veckor är ju tillräckligt för att ha gått ner 1 ynka kilo åtminstone kan jag ju tycka.