Hur sköter du din bob-frisyr?
Behöver tips på hur man sköter bob-frisyr (av längre varianten). Vad är bra att tänka på? Hur får man den att se snygg ut osv?
Behöver tips på hur man sköter bob-frisyr (av längre varianten). Vad är bra att tänka på? Hur får man den att se snygg ut osv?
Bob frisyr (för att slippa oklarheter):
Vad menas med Bob frisyr? Vad är det för spec med denna?
Jag har typ så fast blond och några cm kortare. Jag fönar den rak med topparna lite inåt eller förbättrar mitt naturlig lockiga med en locktång. Blir dagen efter stora Marilyn lockar. Finns en bra beskrivning av den frisyren på youtube.
Jag hade kort bob förr i tiden. Redkens smooth down-serie, en bra plattång och silikondroppar.
Det är vad jag kallar en page-frisyr, något som jag i olika varianter har haft nästan hela livet. Bob kallar jag en kortare variant.
Nåja, till vardags har jag bara håret uppsatt pga jobbet men när jag har det utsläppt gäller riktigt bra balsam, lite hårspray och sedan plattång.
Snyggast tycker jag det blir om det är lite uppklippt, annars blir det lite av en vägg när man ser håret bakifrån, kanske är det därför jag inte har problem med att håret "slinker bak". Då är det mer irriterande att det åker fram i ansiktet och tyvärr har jag ovanan att sätta det bakom öronen då vilket inte ger lika snyggt frisyr och alltså trivs jag bäst med håret uppsatt.
Jag gör oftast inte ett jota åt håret. Det ligger där det ska. Ska jag iväg på något eller känner för att lägga lite tid så har jag i lite saltvattenspray eller hårspray. Efter hårtvätt (vanligt schampo, inget balsam) får det självtorka.
Om jag kollar mig i spegeln, och tar bak allt hår, så uppstår ju en båge (såklart egentligen eftersom det är kortare bak), förstår ni vad jag menar?
Skickar med en bild, där pilarna pekar, hår därifrån letar sig fram när det som är längst är framme(vid ansiktet), och oftast en sida så då blir det inte rakt utan --_---- , går det att förstå vad jag menar? haha
Jag tvättar det med schampoo (Penetrait ifårn Sebastian eller Matrix hydra alt. ett oljeschampoo ifrån Schwartzkopf) och avslutar med balsam ifrån Matrix. Viktigt att håret inte blir torrt av dåliga produkter för då kan det krusa sig och bli "flygigt". Efter att jag kramat ur vattnet så tar jag i 1-4 "pump" av Sebastians leave in styling som väl heter Potion 9, tror jag. Jag drar igenom krämen i håret och fönar det sedan torrt med en varmluftsrundborste. När håret sedan är helt eller halvttorrt så tar jag i en pump hårolja, tror den heter Wella Luxe oil och stryker över håret. Den gör håret extra blankt och slätt så som jag vill ha det. Vill jag ha håret helt slätt så kör jag lite med palltången som avslutning, men oftast behövs det inte om jag fönat det bra.
haha, ska stå plattång och inte palltång