Hur får ihop man pengar snabbt?
Så, jag behöver få ihop ungefär 150 000 - 200 000 kr inom 2 år.
Just nu får jag socialbidrag, med läkarintyg, och kan bara spara ungefär 1000 kr/månad. Ska ansöka för aktivitetsersättning snart, så kanske kan spara lite mer då, om det nu är mer än vad jag får från soc.
Att hitta ett jobb låter väl lite självklart, men... Har ingen gymnasieutbildning, ingen jobb erfarenhet och är 23 år, har en väldigt svag röst, dålig på att hantera press, och ingen "talang" för något. Sen vet jag inte hur bra det skulle gå även om jag på något sätt skulle få tag på ett jobb, om det inte är ett väldigt lämpligt jobb.
Iofs så tror jag inte att jag skulle kunna tjäna lagom mycket från ett vanligt jobb, men om jag hade ett jobb så skulle jag iaf kunna ta ett lån, så jag antar det skulle lösa sig ändå då.
Vet inte riktigt hur lån fungerar, det verkar iaf som att man måste ha ett jobb med lagom hög inkomst. Men går det att ta mindre lån från många olika banker istället? Kan jag ens ta ett lån när jag får aktivitetsersättning, eller förlorar jag ersättningen då?
Men ja, hur får jag ihop mycket pengar på kort tid? Några bra idéer? Speciellt om det finns något jag kan göra medan jag fortfarande får aktivitetsersättning, även om jag måste gömma det och gör det olagligt.
Det är ok om min ekonomi går under efteråt, däremot så vill jag inte hamna i fängelse för det.