• Anonym (Hjälp)

Äckliga lår efter viktnedgång

Mina lår är hemska. Fruktansvärt fula. Jag har gått ner mycket i vikt och det hänger "påsar" på låren av "mjukt sladdrigt" skin och fett. Ja ni hör ju det låter till och med äckligt. Jag mår sämre av att visa mig nu än som överviktig. Snarare nu kan jag inte visa mig i annat än byxor. Sex, stranden, kjolar allt går bort. Vad kan jag göra? Att mage och bröst blir påverkade av graviditet & vikt upp och nedgång känns mer okej, det händer och känns mer relaterat till att man fött barn. Det känns mer ok för mig. Men låren står jag inte ut med. Nästan så att jag vill gå upp 30kg istället :( Är det bara operation som kan hjälpa, finns det ens? Träning har väl ingen effekt på skinnet, hoppas det hjälper mot "fettpåsarna". Har någon annan detta problem? Har aldrigt sett det på någon. Inte heller läst om. Känner mig äcklig och ensam med detta. Vill inte ha elaka kommentarer, det är jobbigt som det är.

• Svar på tråden Äckliga lår efter viktnedgång
  • Anonym (c)

Vad du kan göra är att gå till din läkare och förklara att du mår dåligt av det här och att det begränsar ditt liv, och se om du kan få en remiss för en operation där man tar bort överflödigt skinn.
    Jag vet att det är föga tröst men tänk på att oavsett hur du ser ut så mår din kropp betydligt bättre nu nr du är normalviktig. Bra gjort.  

• Queenie70

Du är inte ensam. Mina ser ut som efter nån allvarlig olycka, som om de typ smält. De är bisarra, inte ens de mest väluppfostrade kan låta bli att stirra. Man får hålla sig i vassen för att inte skrämma barn och gamla tanter helt enkelt :)

• Anonym (g)

Hur länge sedan är det ni gick ned i vikt?

Jag har själv gått ned ca 20 kg under ett års tid, har ca 20 kvar. Tycker inte att skinnet hänger supermycket, men det är ju klart en annan sladdrigare konsistens...
    Jag har fortfarande förhoppning att skinnet kommer att tighta till sig med tiden trots att jag är 37 år. Har jag fel..?

Bara så att jag vet vad jag har att vänta...?

• Queenie70
    Anonym (g) skrev 2013-07-17 12:37:12 följande:
    Hur länge sedan är det ni gick ned i vikt?

Jag har själv gått ned ca 20 kg under ett års tid, har ca 20 kvar. Tycker inte att skinnet hänger supermycket, men det är ju klart en annan sladdrigare konsistens...

Jag har fortfarande förhoppning att skinnet kommer att tighta till sig med tiden trots att jag är 37 år. Har jag fel..?

Bara så att jag vet vad jag har att vänta...?

Det handlar mest om vad man har för medfödd hud kvalitet. Bara att hoppas på det bästa.
  • roffe

Man kan väl styrketräna för att fylla ut med lite muskler? Problemet försvinner nog inte helt men det borde bli aningen bättre iaf. 

• Cecese

Du är inte ensam. Efter 65 kg viktnedgång så ser mina lår ut som om jag skulle vara 70+. Men inte tänker jag sluta leva för det. Jag har både kjol och shorts på mej, inte kortkort såklart utan mer "lagom" längd. Inte hindrar det mej heller att vara på stranden eller ha sex. Dom jag haft sex med efter viktnedgången vet att jag gått ner massor i vikt så då förstår dom ju också varför mina lår ser ut som dom gör. Skulle jag ha råd så skulle jag operera bort all överskottshud men nu har jag inte det så jag har lärt mej att leva med det. 

• Anonym (Hjälp)

Som att de smält och börjat hänga. Det var en bra beskrivning. Det är 1 år som de har varit så här, minst. Kan en läkare verkligen göra något när det inte bara är skin utan skin med extremt mjuk underligt nått under huden bubbel? Fett. Jag tänker mig att skin som hänger är tunt häng, mycket tunt häng? Detta är mer påsar med innehåll längst ner på botten typ. Och sex, nää det tar emot. Jag blir avtänd så förstår inte om inte någon annan skulle bli och vågar inte riskera det och den ångesten :(

• Anonym (träning)

Har du tränat riktigt hårt styketräning i minst ett halvår?
    Annars testa det

• Nynne
    Cecese skrev 2013-07-17 13:52:39 följande:
    Du är inte ensam. Efter 65 kg viktnedgång så ser mina lår ut som om jag skulle vara 70+. Men inte tänker jag sluta leva för det. Jag har både kjol och shorts på mej, inte kortkort såklart utan mer "lagom" längd. Inte hindrar det mej heller att vara på stranden eller ha sex. Dom jag haft sex med efter viktnedgången vet att jag gått ner massor i vikt så då förstår dom ju också varför mina lår ser ut som dom gör. Skulle jag ha råd så skulle jag operera bort all överskottshud men nu har jag inte det så jag har lärt mej att leva med det. 

Skön inställning! :D
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (träning) skrev 2013-07-18 15:43:03 följande:
    Har du tränat riktigt hårt styketräning i minst ett halvår? Annars testa det

Får jag inte väldigt stora lår då...om de ska fylla ut skinnet tänker jag?..
  • Anonym (träning)
    Anonym (Hjälp) skrev 2013-07-18 20:31:59 följande:

Får jag inte väldigt stora lår då...om de ska fylla ut skinnet tänker jag?..
    nej så är det inte
    ät rätt o träna styrke
    läs på nätet om hur du ska göra
    skaffa en pt
Svar på tråden Äckliga lår efter viktnedgång