• Anonym (Varför?)

Flickvän snäll men kk sexig?

Jag har funderat mycket över det här fenomenet så nu vill jag ha lite svar...

Befinner mig i en manlig branch och det går mycket prat om tjejer/brudar/kvinnor. Det snackas mycket om sexiga tjejer. Dem är bra på det och det i sängen. Dem gör det och det som är bra. Mycket skryt. Ibland är tjejer heta men blåsta o.s.v.

MEN! Flickvännerna är inget av vad dem påstår sig vilja ha. Dem har inte kroppar som männen påstår sig tycka är så sexigt. Har inte rätt intressen, hårfärg, frisyr, ögon, hy, läppar. Vad det nu kan vara.

Ta det nu inte fel, dessa tjejer är jättetrevliga och vackra på sina sätt och det handlar om allt från smala, långa och "platta" till stora och kurviga. Men varför pratar man så mycket om en viss typ av tjej när det inte är den typ man egentligen vill ha?

Jag upplever också att dem väldigt sällan (aldrig) pratar om sina flickvänner. I vissa fall kallas dem för jobbiga kärringar när dem ringer och vill något. Men annars aldrig. Varför går det bra att skryta om alla andra ligg man haft men inte om sin egen flickvän? Att hon är bra på det? Att han älskar det med henne? 

När jag frågar min egen pojkvän säger han för att han vill ha mig för sig själv. Han vill inte dela mig och det han älskar med mig med sina killkompisar. Själv pratar jag gärna med mina tjejkompisar om romantiska och bra saker i mitt förhållande och dem likaså om sina. 

Kan någon förklara varför killar gör såhär? 

• Svar på tråden Flickvän snäll men kk sexig?
  • Madelina71

Är inte det där mer en jargong som de håller på med "grabbar emellan" typ?

• Nyfiken gul

Det låter mer som en mer matcho stämning karlar emellan.  

Sen när fruar o flickvänner hör av sig så blir det ett annat ljud i skällan... "javisst älskling".... "ja lilla gumman" osv...  

Sen är det väl inte så konstigt att man pratar om en sorts tjejer fast man har en annan tjej hemma.   Så gör vi tjejer också.. Hur många tycker inte tex att Per Morberg, Alexander Skarsgård eller Brad Pitt är deras ultimata drömkille... Men hemma sitter en halvfet karl med snaggat hår  och är way långt ifrån det idealet... 

Hur många karlar tycker inte att  Pamela Anderson eller Kiera Nightly är galet sexiga och något av ett ideal. Men den älskade frugan hemma är kanske långt ifrån det utseende .

Bara för att man attraheras av något särskilt så betyder ju inte det att det är vad man egentligen vill ha.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Papito

Jag har varit arkiv inom lagidrotter i hela mitt liv och är väldigt van vid att umgås i grupp. Vissa killar tror helt enkelt att det är så man beter sig i grupp, att man ska ha den jargongen. Påtagligt ofta lägger sig det snacket med tiden, när gruppen varit vänner en längre tid och man börjar lära känna varandra på djupet. När nya kommer in i en sån grupp märks det direkt. Är det en trygg grupp förstår dem snabbt att det snacket inte funkar, är det en otrygg/instabil grupp poppar det snacket lätt upp igen.

Oftast är det osäkerhet och en TRO om att det är så.man ska vara i ett killgäng.

I en grupp som jobbar ihop finns oftast inte tid att lära känna varandra på djupet och då kan en sån jargong fortgå under väldigt lång tid. Jag skulle gissa att de allra flesta önskar att de hade kunnat agera annorlunda men vågar/kan inte bryta mönstret.

Det med flickvännerna är däremot sant...det där med att män ogärna lämnar ut för privat info om sin flickvän. Det ska till riktig vänskap för det men även då är det sällsynt att man diskuterar sin flickväns kropp eller sexuella färdigheter. Däremot kan man prata om sex och sånt i allmänhet utan problem.

Betänk också att män, rent generellt, har svårare för att få riktigt intima vänner...då blir det lätt så, man öppnar sig inte för ytliga eller bra vänner på det sättet och många som inte har den inre tryggheten agerar som de tror att män ska göra....trots att de är mjuka hemma.

Ju äldre killgruppen blir, desto mindre sånt snack brukar det bli...men det förekommer givetvis då också och det finns alltid de som fortsätter upp i åldrarna.

• Anonym (Varför?)

Det låter intressant och vettigt!

De flesta är mellan 24-30 men gruppen killar består i åldern 21-52 

• kk kk
    Anonym (Varför?) skrev 2013-07-17 14:49:07 följande:
    Jag har funderat mycket över det här fenomenet så nu vill jag ha lite svar...

Befinner mig i en manlig branch och det går mycket prat om tjejer/brudar/kvinnor. Det snackas mycket om sexiga tjejer. Dem är bra på det och det i sängen. Dem gör det och det som är bra. Mycket skryt. Ibland är tjejer heta men blåsta o.s.v.

MEN! Flickvännerna är inget av vad dem påstår sig vilja ha. Dem har inte kroppar som männen påstår sig tycka är så sexigt. Har inte rätt intressen, hårfärg, frisyr, ögon, hy, läppar. Vad det nu kan vara.

Ta det nu inte fel, dessa tjejer är jättetrevliga och vackra på sina sätt och det handlar om allt från smala, långa och "platta" till stora och kurviga. Men varför pratar man så mycket om en viss typ av tjej när det inte är den typ man egentligen vill ha?

Jag upplever också att dem väldigt sällan (aldrig) pratar om sina flickvänner. I vissa fall kallas dem för jobbiga kärringar när dem ringer och vill något. Men annars aldrig. Varför går det bra att skryta om alla andra ligg man haft men inte om sin egen flickvän? Att hon är bra på det? Att han älskar det med henne? 

När jag frågar min egen pojkvän säger han för att han vill ha mig för sig själv. Han vill inte dela mig och det han älskar med mig med sina killkompisar. Själv pratar jag gärna med mina tjejkompisar om romantiska och bra saker i mitt förhållande och dem likaså om sina. 

Kan någon förklara varför killar gör såhär? 
    män skiljer på flickvänner och slampor rätt tydligt. det är därför vi inte vill ha slampor som flickvänner. sådär är det bara.
  • kk kk
    Nyfiken gul skrev 2013-07-17 14:59:10 följande:

Sen när fruar o flickvänner hör av sig så blir det ett annat ljud i skällan... "javisst älskling".... "ja lilla gumman" osv...  

Sen är det väl inte så konstigt att man pratar om en sorts tjejer fast man har en annan tjej hemma.   Så gör vi tjejer också.. Hur många tycker inte tex att Per Morberg, Alexander Skarsgård eller Brad Pitt är deras ultimata drömkille... Men hemma sitter en halvfet karl med snaggat hår  och är way långt ifrån det idealet... 

Hur många karlar tycker inte att  Pamela Anderson eller Kiera Nightly är galet sexiga och något av ett ideal. Men den älskade frugan hemma är kanske långt ifrån det utseende .

Bara för att man attraheras av något särskilt så betyder ju inte det att det är vad man egentligen vill ha.  
    ...eller vad man egentligen kan få...
  • Anonym (Jaja...)
    kk kk skrev 2013-07-17 15:39:38 följande:
    män skiljer på flickvänner och slampor rätt tydligt. det är därför vi inte vill ha slampor som flickvänner. sådär är det bara.

Hora/Madonna-komplexet är ett psykoanalytiskt begrepp som syftar på att vissa män har svårt att se kvinnor som sammansatta individer när det gäller deras sexualitet. Idén föreslogs först avSigmund Freud. Freud fann att vissa män hade svårt att se en och samma kvinna som mål för både romantiska och sexuella begär. Kvinnor delades upp i en falsk dikotomi: älskad eller älskarinna. (Wikipedia)

Personligen så tror jag att detta är en bidragande orsak till en del vita förhållanden. Kvinnan som blivit vald för sin sexuella renhet kanske är oerfaren på grund av sexuellt ointresse? Eller mannen har svårt att förknippa sex med madonnor, sex är något man bara har med slampor...

• kk kk
    Anonym (Jaja...) skrev 2013-07-17 16:27:35 följande:

Hora/Madonna-komplexet är ett psykoanalytiskt begrepp som syftar på att vissa män har svårt att se kvinnor som sammansatta individer när det gäller deras sexualitet. Idén föreslogs först avSigmund Freud. Freud fann att vissa män hade svårt att se en och samma kvinna som mål för både romantiska och sexuella begär. Kvinnor delades upp i en falsk dikotomi: älskad eller älskarinna. (Wikipedia)

Personligen så tror jag att detta är en bidragande orsak till en del vita förhållanden. Kvinnan som blivit vald för sin sexuella renhet kanske är oerfaren på grund av sexuellt ointresse? Eller mannen har svårt att förknippa sex med madonnor, sex är något man bara har med slampor...

håller med om allt utom din värdering, och ordvalen. det finns inget falskt i det och ordet komplex är fel valt eftersom det inte speglar den vanliga moderata versionen av det här fenomenet.

män identifierar kvinnor som ligger lätt och snabbt, och har sex med dem när vi kommer åt.

vi väljer sen andra kvinnor som flickvänner, just eftersom vi här är intresserade av att barnen som kommer ur henne har oss som far, och inte nån bartender hon blivit påsatt av på biza när hon böjde sig över en toalettstol och blev knullad bakifrån.

det är en helt rationell sexuell strategi.

det går överstyr om man inte kan ligga med sin fru förstås, men de flesta män kan ha sex med sin flickvän, så det där problemet uppstår väldigt sällan. 

kvinnor har ibland samma mekanism i sig, fast från deras kvinnliga sida. de kommer snabbare och hårdare ju mindre de känner mannen och ju  smutsigare sexet är. jag har varit kk med tjejer och haft ond som inte kunnat komma med sin pojkvän innan men kommit flera gånger samma kväll med mig, och de rapporterar just det där, att det är enklare att bara ge sig själv och släppa allt om det bara är sex och mannen inte riktigt bryr sig. gäller förstås inte alla kvinnor, men jag har träffat flera. en tjej kom av analsex när hon stod upp i högklackat, och hon hade inte haft analsex innan och aldrig haft sex stående av nån anledning, och vi kände inte varandra. hon kom precis från ett dåligt förhållande och hade haft svårt att komma i det. det tog typ lång tid, men inte här, med en total främling.

så sex komplext, för båda könen. 
  • Anonym (Jojo)
    Nyfiken gul skrev 2013-07-17 14:59:10 följande:

Kan ju också vara så att man inte kan få en så fin och sexig tjej så man får nöja sig? Och att personen man är tillsammans med är snäll?
  • kk kk
    Anonym (Jojo) skrev 2013-07-17 16:44:17 följande:

Kan ju också vara så att man inte kan få en så fin och sexig tjej så man får nöja sig? Och att personen man är tillsammans med är snäll?
    ah settling. en fempoängares chans i livet.

det där är helt sant. och det roliga är. man blir lika lycklig sådär, för det handlar aldrig om det ändå i längden. 
  • Anonym (Tjej 28)
    kk kk skrev 2013-07-17 16:39:39 följande:
    håller med om allt utom din värdering, och ordvalen. det finns inget falskt i det och ordet komplex är fel valt eftersom det inte speglar den vanliga moderata versionen av det här fenomenet. män identifierar kvinnor som ligger lätt och snabbt, och har sex med dem när vi kommer åt. vi väljer sen andra kvinnor som flickvänner, just eftersom vi här är intresserade av att barnen som kommer ur henne har oss som far, och inte nån bartender hon blivit påsatt av på biza när hon böjde sig över en toalettstol och blev knullad bakifrån. det är en helt rationell sexuell strategi. det går överstyr om man inte kan ligga med sin fru förstås, men de flesta män kan ha sex med sin flickvän, så det där problemet uppstår väldigt sällan.  kvinnor har ibland samma mekanism i sig, fast från deras kvinnliga sida. de kommer snabbare och hårdare ju mindre de känner mannen och ju  smutsigare sexet är. jag har varit kk med tjejer och haft ond som inte kunnat komma med sin pojkvän innan men kommit flera gånger samma kväll med mig, och de rapporterar just det där, att det är enklare att bara ge sig själv och släppa allt om det bara är sex och mannen inte riktigt bryr sig. gäller förstås inte alla kvinnor, men jag har träffat flera. en tjej kom av analsex när hon stod upp i högklackat, och hon hade inte haft analsex innan och aldrig haft sex stående av nån anledning, och vi kände inte varandra. hon kom precis från ett dåligt förhållande och hade haft svårt att komma i det. det tog typ lång tid, men inte här, med en total främling. så sex komplext, för båda könen. 

Jag kan bara komma om jag litar på killen och känner mig trygg med honom, dvs. jag har bara fått orgasm med killar som jag varit i ett längre förhållande med. Har aldrig kommit med ett ons. Trodde det var vanligt att tjejer funkar som jag? Och innebär det där med att män inte vill ha förhållanden med "slampor" och att ni identifierar "slampor" på en gång att det är kört för en tjej att få ett seriöst förhållande om hon haft en slampig singelperiod? För jag har alltid knullat runt som singel men har aldrig haft problem med att hitta stadiga pojkvänner.
  • kk kk
    Anonym (Tjej 28) skrev 2013-07-17 17:00:25 följande:

Jag kan bara komma om jag litar på killen och känner mig trygg med honom, dvs. jag har bara fått orgasm med killar som jag varit i ett längre förhållande med. Har aldrig kommit med ett ons. Trodde det var vanligt att tjejer funkar som jag? Och innebär det där med att män inte vill ha förhållanden med "slampor" och att ni identifierar "slampor" på en gång att det är kört för en tjej att få ett seriöst förhållande om hon haft en slampig singelperiod? För jag har alltid knullat runt som singel men har aldrig haft problem med att hitta stadiga pojkvänner.
    ja det är ganska vanligt.

det finns en kategori av kvinnor som är helt motsatta dock. de går igång på just situationen och sexet, och gör mer saker, är mer slampiga och ger mer av sig själva vid ett ons där det bara är sex, än de gör i reltionssex med sin långtidspartner, man stöter på såna tjejer rätt ofta faktiskt.

ja, jag funkar sådär till viss del. jag känner liksom inget, om jag tror att hon gör det där varje tisadg väll med en ny kille och det byggs aldrig upp en känsla av exklusivitet, utan det blir bara sex, om jag tror hon är för slampig. jag lägger inga moraliska funderingar i det där, men jag vet att jag fungerar så. 

du är nog attraktiv, så du lätt attraherar män. 
  • Anonym (kvinnlig chaffis)

Jag jobbar inom en manlig bransch också, lastbilschaffis.

Det är en jargong mellan dessa pojkar och män.... De vill hävda sig och visa att de är "Herre på täppan"

Kvinnan är till 99% ALLTID en kärring eller tant, men när det pratas i telefon så låter det inte så. 
    Firmafester med respektive då är karlarna väldigt lugna och sansade och ingen dricker för mycket.
    Firmafest utan respektive kan sluta i slagsmål och alltid är det nån som "smäller av" dessutom flirtas det hejvilt med de kvinnliga arbetskamraterna.
    Ganska kul att vara nykter och se dessa skillnader...  
    Man kan inte göra annat än skratta. 

Under min skoltid så gick jag i en mansdominerad ( eller pojkdominerad) klass och det var mycket prat om diverse kroppsdelar hos tjejer.
    Till slut så påpekade jag för två av dem att de var oskulder, dom ville genast att jag skulle vara tyst (då det förmodligen skulle förstöra deras image) och undrade hur jag kunde veta det....
    Mycket enkelt tyckte jag... annars skulle ni inte snacka så mycket... det blev ganska tyst av dem efteråt...
    Den ena kom faktiskt till mig för rådfrågning  senare när han väl kommit till med sin flickvän och trodde hon var gravid.

• kk kk
    Anonym (kvinnlig chaffis) skrev 2013-07-17 17:15:07 följande:
    Jag jobbar inom en manlig bransch också, lastbilschaffis.

Det är en jargong mellan dessa pojkar och män.... De vill hävda sig och visa att de är "Herre på täppan"

Kvinnan är till 99% ALLTID en kärring eller tant, men när det pratas i telefon så låter det inte så. 
    Firmafester med respektive då är karlarna väldigt lugna och sansade och ingen dricker för mycket.
    Firmafest utan respektive kan sluta i slagsmål och alltid är det nån som "smäller av" dessutom flirtas det hejvilt med de kvinnliga arbetskamraterna.
    Ganska kul att vara nykter och se dessa skillnader...  
    Man kan inte göra annat än skratta. 

Under min skoltid så gick jag i en mansdominerad ( eller pojkdominerad) klass och det var mycket prat om diverse kroppsdelar hos tjejer.
    Till slut så påpekade jag för två av dem att de var oskulder, dom ville genast att jag skulle vara tyst (då det förmodligen skulle förstöra deras image) och undrade hur jag kunde veta det....
    Mycket enkelt tyckte jag... annars skulle ni inte snacka så mycket... det blev ganska tyst av dem efteråt...
    Den ena kom faktiskt till mig för rådfrågning  senare när han väl kommit till med sin flickvän och trodde hon var gravid.
    hur mycket pratar kvinnor om sina pojkvänner med väninnor?

är det om precis allting? 
    kk kk skrev 2013-07-17 17:23:14 följande:
    hur mycket pratar kvinnor om sina pojkvänner med väninnor?

är det om precis allting? 
    Nej absolut inte Lite men absolut inte allt. 
    Men snygga karlar snackar man om.... Typ den har stora muskler och den är snygg och han skulle man ha haft, undrar om han är nå bra

Så egentligen är vi kvinnor nog likadana iallafall när vi kommit till vuxen ålder och kommit förbi ungdomens hoppfulla drömmar.

Mitt frikort är Vin Diesel och kommer jag att få han ?!? Nope skulle inte tro det, men inte skulle jag tacka nej till honom.

Å jag kalla min sambo för Gubbe på jobbet...

Innerst inne så tror jag vi alla är likadana  

• kk kk
    Anonym (kvinnlig chaffis) skrev 2013-07-17 17:34:27 följande:
    Nej absolut inte Lite men absolut inte allt. 
    Men snygga karlar snackar man om.... Typ den har stora muskler och den är snygg och han skulle man ha haft, undrar om han är nå bra

Så egentligen är vi kvinnor nog likadana iallafall när vi kommit till vuxen ålder och kommit förbi ungdomens hoppfulla drömmar.

Mitt frikort är Vin Diesel och kommer jag att få han ?!? Nope skulle inte tro det, men inte skulle jag tacka nej till honom.

Å jag kalla min sambo för Gubbe på jobbet...

Innerst inne så tror jag vi alla är likadana  

trodde nästan det. det är väl därför vi kommer så bra överens trots allt
    kk kk skrev 2013-07-17 17:40:02 följande:
    trodde nästan det. det är väl därför vi kommer så bra överens trots allt
    Det tror jag också  Glad

Sen finns de ju "moraltanter" också som anser att allt som sagts här är fel, men jag tror faktiskt att det är dom som är värst  Flört  fast dom vågar inte stå för det.

Svar på tråden Flickvän snäll men kk sexig?