Flickvän snäll men kk sexig?
Jag har funderat mycket över det här fenomenet så nu vill jag ha lite svar...
Befinner mig i en manlig branch och det går mycket prat om tjejer/brudar/kvinnor. Det snackas mycket om sexiga tjejer. Dem är bra på det och det i sängen. Dem gör det och det som är bra. Mycket skryt. Ibland är tjejer heta men blåsta o.s.v.
MEN! Flickvännerna är inget av vad dem påstår sig vilja ha. Dem har inte kroppar som männen påstår sig tycka är så sexigt. Har inte rätt intressen, hårfärg, frisyr, ögon, hy, läppar. Vad det nu kan vara.
Ta det nu inte fel, dessa tjejer är jättetrevliga och vackra på sina sätt och det handlar om allt från smala, långa och "platta" till stora och kurviga. Men varför pratar man så mycket om en viss typ av tjej när det inte är den typ man egentligen vill ha?
Jag upplever också att dem väldigt sällan (aldrig) pratar om sina flickvänner. I vissa fall kallas dem för jobbiga kärringar när dem ringer och vill något. Men annars aldrig. Varför går det bra att skryta om alla andra ligg man haft men inte om sin egen flickvän? Att hon är bra på det? Att han älskar det med henne?
När jag frågar min egen pojkvän säger han för att han vill ha mig för sig själv. Han vill inte dela mig och det han älskar med mig med sina killkompisar. Själv pratar jag gärna med mina tjejkompisar om romantiska och bra saker i mitt förhållande och dem likaså om sina.
Kan någon förklara varför killar gör såhär?