• Anonym (aj!)

Otroligt ont i benen vid mens

Innan jag får mens och vid mens får jag jätteont i benen, som växtvärk ungefär. Vad är detta för nått? Nån mer än jag som har det så?? Är det hormonerna ???

• Svar på tråden Otroligt ont i benen vid mens
  • Dragonfly

När jag var yngre hade jag också enormt ont i benen vid mens. Speciellt dagen innan.

• Anonym (aj!)

Jag har fått det på senare år, är 30 nu. Märkligt.....undrar vad det beror på.

• roffe

Jag har alltid haft det, det typ molar i benen, mest i lår och knän. Min mamma har det även hon. Eller hade, hon är för gammal för mens nu :P

• Tinapina

Precis så har jag med! Fick det i vuxen ålder och är nu så illa att jag fått starka värktabletter för att ta mig igenom de två första dagarna, sen är det ok. Undrar också vad det beror på men inte fått någon riktig förklaring:/

• LillaLady

Hör inte det ihop med vanliga mensvärken, livmodern drar ihop sig osv. Det måste ju påverka resten av kroppen också.
    Jag får också skit ont, från höften ner mot låren o knäna. Man blir som knäsvag under mensen..
    Riktigt otrevligt.

Dum spiro, spero
  • Anonym (aj!)

Ser att vi är flera stycken, konstigt att ingen vet vad det beror på. Verkar ju inte så ovanligt iallafall.

• Lottis77

Jag får samma. Det gör ont inne i själva skelettet, speciellt bäckenbenen och lårbenen. Enda som lindrar är att röra på mig, springa är toppen, (tar helst inte värktabletter, annar hjälper ju det såklart). Har haft så många år, och trodde jag var ensam om det. För mig är det värst andra dagen, sedan klingar det av.

Svar på tråden Otroligt ont i benen vid mens