• Anonym (Rakad)

Gör ont att raka underlivet! Tips!!!

Har börjar med det ganska nyligen, första gången hade jag en ganska gammal rakhyvel och makens raklödder, då gick det bra.
    Sen köpte jag en ny rakhyvel och eget lödder och fan vad ont det gör. Känner när jag rakar att det gör ont! Blöder från flera ställen och svider.

Nu vill jag ha alla tips och råd jag kan få!! Är ju inte så snyggt att vara rödprickig efteråt...

• Svar på tråden Gör ont att raka underlivet! Tips!!!
  • Loriyana

Sluta raka underlivet. Problemet löst.

• taquine
    Loriyana skrev 2013-07-17 20:40:14 följande:
    Sluta raka underlivet. Problemet löst.
  • Anonym (Rakad)

Är håtborttagningskräm bra?? Något speciellt märke som är bättre mot känslig hy???

Ja, sluta raka skulle man ju kunna göra, men jag trivs så här.
    Vänjer man huden tro??
    Rakar ju mig under armarna och benen och där märker jag ju ingenting!

• Anonym ()

Nej, man vänjer inte huden. Jag har rakat av och till i 20 år det gör fortfarande ont och ger röda prickar. Kröm kan du använda på venusberget och i bikinilinjen men inte på blygdläpparna.

Du kan köra en blandning, kräm där det går och raka resten. Dock, en varning, får du krämen där du inte har hår får du hår där vad de än säger de som tillverkar den. Annars kan du gå och vaxa bort allt men då måste det ha växt ut ca 5 mm först. 

Det absolut enda enda som har fungerat utan prickar är helosansalva som raklödder. Luktar dom en ko men prickfri blir du... Alt att man tvättar med alsolsprit innan man rakar, samma med rakhyveln, tvätta den med alsolsprit innan. Dock, smärtan blir du nog inte av med, kanske rakar du för hårt och får med en bit hud också?       

• Nyfiken gul

Använd en riktig hyvel.  MInst tre blad på hyveln eller en riktig hederlig gubb-hyvel.   Skippa alla engångshyvlar! Big nono! 

Öppna porerna med att ha riktigt hett vatten , blöt ner håret ordentligt.  Undvik parfymerade produkter i underlivet - bort med raklödder. Använd oparfymerad tvål  som är till för underlivet tex  apotekets produkter.

Raka MEDHÅRS.  Ordentliga drag med hyveln , våga ta i så du inte bara nyper o noppar dig för då skär du dig o det gör ont.  Se till att du har hyveln rätt vinklad mot huden så du inte bara vispar runt o skär dig på bladen.  

Skölj rent ordentligt med hett vatten. Ingen tvål!

Smörj efteråt med barnolja eller parfymfri lotion. Sov helst utan trosor.

Är du ovan blir du säkert prickig o kliig men du vänjer dig efter ett tag.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Rakad)

Attans! Varför blir det så? Jag rakar jättelöst eftersom jag tom känner obehag när jag rakar... gick ju så bra första gången, så surt!

• Anonym (Rakad)
    Nyfiken gul skrev 2013-07-17 20:50:54 följande:
    Använd en riktig hyvel.  MInst tre blad på hyveln eller en riktig hederlig gubb-hyvel.   Skippa alla engångshyvlar! Big nono! 

Öppna porerna med att ha riktigt hett vatten , blöt ner håret ordentligt.  Undvik parfymerade produkter i underlivet - bort med raklödder. Använd oparfymerad tvål  som är till för underlivet tex  apotekets produkter.

Raka MEDHÅRS.  Ordentliga drag med hyveln , våga ta i så du inte bara nyper o noppar dig för då skär du dig o det gör ont.  Se till att du har hyveln rätt vinklad mot huden så du inte bara vispar runt o skär dig på bladen.  

Skölj rent ordentligt med hett vatten. Ingen tvål!

Smörj efteråt med barnolja eller parfymfri lotion. Sov helst utan trosor.

Är du ovan blir du säkert prickig o kliig men du vänjer dig efter ett tag.  
    Bra hyvel har jag och hett vatten med. Men jag rakar nog mothårs, precis som man gör med benen. Kanske är där felet ligger? Får testa medhårs nästa gång!
    Tack för många bar tips!
  • SegaMorsa
    Anonym () skrev 2013-07-17 20:49:29 följande:
    Nej, man vänjer inte huden. Jag har rakat av och till i 20 år det gör fortfarande ont och ger röda prickar. Kröm kan du använda på venusberget och i bikinilinjen men inte på blygdläpparna.

Du kan köra en blandning, kräm där det går och raka resten. Dock, en varning, får du krämen där du inte har hår får du hår där vad de än säger de som tillverkar den. Annars kan du gå och vaxa bort allt men då måste det ha växt ut ca 5 mm först. 

Det absolut enda enda som har fungerat utan prickar är helosansalva som raklödder. Luktar dom en ko men prickfri blir du... Alt att man tvättar med alsolsprit innan man rakar, samma med rakhyveln, tvätta den med alsolsprit innan. Dock, smärtan blir du nog inte av med, kanske rakar du för hårt och får med en bit hud också?       
    Tack för tipset! Satt bara och läste igenom... Nu blir det till att köpa helosan ;)
  • Eazyoff
    Anonym (Rakad) skrev 2013-07-17 20:38:50 följande:
    Har börjar med det ganska nyligen, första gången hade jag en ganska gammal rakhyvel och makens raklödder, då gick det bra.
    Sen köpte jag en ny rakhyvel och eget lödder och fan vad ont det gör. Känner när jag rakar att det gör ont! Blöder från flera ställen och svider.

Nu vill jag ha alla tips och råd jag kan få!! Är ju inte så snyggt att vara rödprickig efteråt...

Hej

Jag är i startgroparna för att lancera ett helt nytt pulver i sverige för hårborttagning.

Om du verkligen har problem så kan jag skänka ett prov till dig att testa.

Men om du är nöjd får du lova att skaffa kunder till mig genom att prata med dina vänner och bekanta.

Man blandar pudret med vatten, smörjer på , låter det verka i 5  min. sen går man till duschen och skrapar bort det. Varje hår försvinner och efter får du ingen rodnad, inga varande finnar. Utan känner dig bara fräsch och fri.

Du kan höra av dig på min mail: order@eazyoff.se

• Censur

Jag har rakat mig i flera år, får aldrig röda prickar och det gör aldrig ont. Såhär gör jag;

1. Köp engångsrakhyvlar. Tror det är Venus jag köper men är inte riktigt säker. Kan kolla om det är viktigt för dig!

2. Gör det i badet/duschen! Duscha i varmt vatten länge (eller bada länge) innan du rakar. Då mjukas hårsäckarna upp och det gör inte ett dugg ont att raka! Du behöver inget raklödder! Gör det ont? Då har du inte badat tillräckligt länge eller så har du kallt vatten! ;)

3. Smörj in dig efteråt i någon mjuk och mysig lotion. 

Rakar mig på detta sätt över hela kroppen (armhålor, ben också). Alltid silkeslent, inga prickar och inga sår om man nu inte slinter. Lycka till! :) 

• Censur

Påtal om engångshyvlar; det kanske inte är engångshyvlar?? Jag använder dem tills bladen blir dåliga och har minst 4 blad.. så det kanske inte är engångs?

• Furstinna

Vaxa! Det gör ont i någon sekund sedan är det över, det håller sig längre och ger absolut bäst resultat.

• Furstinna

En rakhyvel som annars är riktigt bra är gillette mach 3 power (for men)!

Svar på tråden Gör ont att raka underlivet! Tips!!!