Skall inte vi ha någon semester?
Min man har två barn sedan tidigare som kommer vh, 10 och 14 år. Vi har två gemensamma, 1 och 3 år. Vi har lappat semestern i år då jag inte fick ledigt de veckor jag önskade på jobbet. Nu är min mans stora barn hemma hos oss i 2 v och eftersom jag jobbar får de nästan all hans tid och uppmärksamhet. De hittar på roliga saker och mina föräldrar har passat de små så han ensam kan göra saker med sina stora. Utöver detta har hans föräldrar hittat på roliga saker med de stora, de har inte träffat de små. När de stora barnen åker hem till sin mamma skall de till skara sommarland, på en veckas utlandssemester och campa med husvagn vid havet. Jag har sagt till min sambo att det blir en tuff sommar för oss utan att vi gör något roligt tillsammans. Har föreslagit en resa till hösten med vi som bor ihop, min man och våra två små. Men min man verkar inte vilka åka (tror inte han vill åka med oss om inte hans stora Sven åker med). Måste dem alltid vara med på allt vi gör? Kan man inte göra något roligt med dem små när hans barn inte är här (dvs majoriteten av tiden)? Han barn har ju exklusivt haft sin pappa och fått göra roliga saker med sin pappa utan de små och sedan även med sin mamma. Skall man behöva leva så när man har barn med en man som har barn sedan tidigare, att han bara kan göra roliga saker med sina och jag vill göra något roligt med mina/våra så får jag åka själv?