Agnes och ??? har några förslag. :-)
Har några favoriter, vilka gillar ni bäst?
Tilde
Astrid
Julie
Klara
Juni
Leon
Joel
Collin
Lenny
Har några favoriter, vilka gillar ni bäst?
Tilde
Astrid
Julie
Klara
Juni
Leon
Joel
Collin
Lenny
Edvin
Klara och Collin! Så fina namn ni funderar på:)
Cecilia?
Tilde - Smeknamn och väldigt barnsligt. Matilde däremot är väldigt fint och seriösare.
Astrid - Ett av mina favvonamn! Starkt,lite attityd,men samtidigt vackert. Funkar på barn som vuxen oxh kan uttalas på engelska.
Julie - Egentligen rätt fint,men i Sverige blir det knepigt med uttal. Stavas det Julie blir det det engelska uttalet,antingen på engelska eller på svengelska. Vill ni uttala som månaden,vilket många gör stava det Juli då. Onödigt med förvirringar.
Klara - Väldigt fint och bra namn! Lite samma kriterier som Astrid,men annat ursprung såklart.
Juni - Oerhört mesigt namn. Noll pondus och inte så respektingivande på en vuxen. Junia är lite bättre.
Leon - Gillar inte. För gulligt. Dessutom en förkortning,mycket hellre Leonard.
Joel - Fint. Lite tråkigt dock.
Collin - Inte speciellt snyggt ens i den engelsktalande världen och helt klart inte i Sverige. Ligger konstigt i munnen. För mjukt för min smak.
Lenny - Smeknamn och inte snyggt. Alls. Speciellt inte med ett svenskt efternamn om ni nu har ett sådant.
Röstar för Astrid eller Joel.
Astrid och Klara påminner mest i stil med Agnes. Astrid är mycket fint men tror att namnet lätt kan blandas ihop med Agnes? Elsa är ett annat förslag :) Joel är bäst av killnamnen tycker jag!
Astrid eller Joel
Tack för bra feedback! Tycker att det är bra att få veta hur andra uppfattar namnen så jag kan ha det i åtanke när jag väljer :)
Av de andra förslagen ni gett mig så är just de namnen inte alls i min smak faktiskt men jag uppskattar självklart förslag! tycker att alla pojkar på dagis har ett namn som börjar på E och jag kan inte hålla isär namn och barn längre. Cecilia heter jag själv i andranamn så det det går bort. Elsa heter flera flickor i området.
kan tillägga att vi har ett jättefint efternamn som släkten är ensam om så OM det skulle bli en Lenny tex blir det ingen Lenny Svensson ;)
fortsätt gärna skriva vad ni tycker och motivera gärna svaret :)
Agnes och Klara eller Joel... :)
Favoritar och följer tråden. Har också en Agnes hemma redan och syskon kommer om 2 mån. Har ej kommit på pojknamn än, där står det helt stilla. På vår namnlista för flickor finns bl.a Ida, Svea, Elsa, Saga, Edith, Tilde, Alva, Nora, Elise.
Ja Astrid är superfint också, och passar med Agnes. Men vårat efternamn är väldigt snarlikt med Lindgren, så det känns lite fel, även om det finns värre personer att associeras med annars hade varit på vår lista också tror jag
Signe eller Nils, Anton, Axel?
Esmeralda
vad svårt det är att hitta fina namn, nu när det är andra barnet så har jag ju redan hunnit gå igenom å rata de flesta namn redan för flera år sedan. Inte är det lättare för er heller med förslagen när jag är så kräsen haha. mina kriterier med namnvalet är iaf att det skall passa barn, tonåring, vuxen o vuxen i hög position i karriären. Gillar alltså så Ej namn i stil med Tindra, pontus eller "hittepånamn". Ej namn som börjar på E. Inga dubbelnamn.
Största storasyster (dotterns halvsyster) heter Saga, vill inte ha namn i stil med det alls.
nu vet ni vad jag inte vill ha... haha... /miss negativ ;)
Fler tips och tyck till om namnen jag har på förslag :D
Alfred
Adrian
David
Frank
Henry
Herman
Jakob
Johannes
John
Leander
Martin