• LyckligaLee

Vill man bo i Lindome?

Behöver hjälp. Vi letar hus och har hittat intressant objekt i Lindome. Jobbar i Göteborg och tycker att läget verkar toppen. Tills man googlar på Lindome. Hjälp!!! Tydligen kan man bo på "rätt" eller "fel" sida, man varnar för dåliga skolor, gäng och våld och GHB-missbruk. Här på FL beskrivs Lindome som en riktig håla???? Är vi från vettet som funderar på att etablera oss med tre små barn i Lindome? Huset är stort och förbannat dyrt. Överlag är huspriserna i området höga. Vi trodde att det stod för något... Nu vet vi varken ut eller in. Man varnar för områden som Dotegården osv.,.. Tar tacksamt emot input från er som tycker och tänker något om Lindome. 

• Svar på tråden Vill man bo i Lindome?
  • studentska

Var länge sen jag bodde där nu men Dotegården är hyreslägenheter i centrum i alla fall. Hur det är med skolorna nu kan jag inte uttala mig om det var alltför länge jag gick i skolan där men generellt finns Sinntorpsskolan, Valåsskolan och Almåsskolan. Almåsskolan har högstadium vet ej vad Sinntorp har för åldrar nu. Men jag tycker Lindome är fint som ort, det är nära både till Kungsbacka och Göteborg och jag vet av kompisar som bor kvar där och de trivs bra de har dock ej barn så jag vet som sagt var inte mycket om skolorna. Jag tycker att det är en helt okej ort med ett bra läge. Dåliga områden kan du nog hitta överallt men som sagt känner en del som bor kvar och trivs bra.

• Lindomebo

Hej,

jag har bott i Lindome sedan 2006 då jag flyttade hit från Gbg. Jag tycker att alla rykten om gäng mm är kraftigt överdrivna och att det blivit ett riktigt bra område att bo i. Trivs väldigt bra och det är perfekt med pendeln till stan på 15 min.

Hoppas du överväger att flytta hit, jag tycker verkligen jag kan rekommendera att bli Lindome-bo! 

• david8704

Jag har bott i Lindome sen jag var fem år. När jag flyttade hemifrån så bodde vi i Kållered i ett år, men vi längtade tillbaks så mycket att vi nu köpt ett radhus i Lindome.

Har gått i skånhällaskolan och kom ut med bra betyg och trivdes alltid på skolan.

Har idag tre egna barn och dom älskar de fina lekplatserna, och har lätt att hitta kompisar.

Jag/vi har aldrig kommit i kontakt med droger eller kriminella.

Kan varmt rekomendera att bo i Lindome.

Svar på tråden Vill man bo i Lindome?