-
-
Svar på tråden Bo i Lindome?
-
Inte för att det kanske betyder något, men jag känner två som är uppväxta i Lindome och de är båda högerextremister med ett gediget kriminellt förflutet.
-
Lucy Cat- hur kommer det sig att du känner dom?
-
De båda är vänner och en av dem har varit tillsammans med en tjejkompis till mig, så man träffade dem ofta ute eller hos min kompis.
-
Lucy Cat: ush, då! Att du vill vara vän med dom.
TS: vi var också på väg dit då vi budade på ett hus där förra året. Dock blev priset för högt. Har också hört från lite olika håll om kriminaliteten där. Olika gäng mot varandra.
Jag tyckte att det lät lite för mycket Malmö över Lindome (jag är ifrån Malmö från början och där skulle jag aldrig vilja att mina barn växer upp) så vi började leta runt Partille istället, så där bor vi nu(Sävedalen). -
Eh? Vart säger jag att jag är vän med dem? Jag känner dem för att min tjejkompis har varit tillsammans med den ena. Gör om, gör rätt.Pandamamma79 skrev 2013-07-18 14:05:14 följande:Lucy Cat: ush, då! Att du vill vara vän med dom.
TS: vi var också på väg dit då vi budade på ett hus där förra året. Dock blev priset för högt. Har också hört från lite olika håll om kriminaliteten där. Olika gäng mot varandra.
Jag tyckte att det lät lite för mycket Malmö över Lindome (jag är ifrån Malmö från början och där skulle jag aldrig vilja att mina barn växer upp) så vi började leta runt Partille istället, så där bor vi nu(Sävedalen). -
Aha, ok.
-
Jag har jobbat som lärare i Lindome och jag hade helst inte bott där ute om kanske vara ärlig. Om ni ändå kan tänka er att bo en bit ut hade jag sökt mig närmare kusten eller närmare kungsbacka beroende på ekonomi :)
-
Ok... får lite att tänka på...
-
Har själv vuxit upp i Lerum och Partille. Sävedalen bor svåger med familj i. Lerum bor föräldrarna kvar i och där vill jag aldrig mer sätta min fot igen. Sävedalen tycker jag kan vara fint men tycker att det ligger för nära andra problemområden som påverkar skolornas kvalité... Därför ville vi söka oss åt andra hållet, dvs söderut. Men oxå vi har genom åren hört blandat om Lindome. Mycket bra oxå, och så är det ju jättefina villaområden tycker jag. Men så gnager den där rösten som påminner om all skit man hört.
Magdalena82, vill gärna veta vilken skola du jobbade på? Och varför tycker du att man skall undvika Lindome? -
Nä Lindome är en knarkarkvart!
-
Jag vill inte uppge vilken skola jag jobbade på men jag hade som sagt helst inte satt mina egna barn i någon av skolorna i Lindome, av den enkla anledningen att barn i många fall blir som de barn de umgås med. Alldeles för mkt sociala problem av olika slag för vad jag hade önskat mina egna barn. Dock finns det betydligt värre områden kring Gbg också, allt är ju relativt :) Det finns ju många fina kvarter i Lindome och man får ju tämligen mkt för pengarna där.LyckligaLee skrev 2013-07-18 14:19:41 följande:Har själv vuxit upp i Lerum och Partille. Sävedalen bor svåger med familj i. Lerum bor föräldrarna kvar i och där vill jag aldrig mer sätta min fot igen. Sävedalen tycker jag kan vara fint men tycker att det ligger för nära andra problemområden som påverkar skolornas kvalité... Därför ville vi söka oss åt andra hållet, dvs söderut. Men oxå vi har genom åren hört blandat om Lindome. Mycket bra oxå, och så är det ju jättefina villaområden tycker jag. Men så gnager den där rösten som påminner om all skit man hört.
Magdalena82, vill gärna veta vilken skola du jobbade på? Och varför tycker du att man skall undvika Lindome? -
Oj, jag delar inte alls eran upplevelse av Lindome.
Jag är uppväxten på Fågelstens området, gått i skånhälla & Almås skolan.
Jag har även bott i Flabäck som är helt underbart område, underbara människor och super mysigt!
Efter det har jag bott på en av blomm vägarna som går parallelt med gamla riksvägen i Lindome.
Har aldrig varit med om något otryggt och obehagligt under alla mina år..
stökiga ungdomar & droger finns överallt, även i de finaste kvarteren i alla orter och områden.
Min dotter går på dagis i Lindome och ser inget oroväckande där heller -
jag är uppvuxen i lindome. gick först på valås och sedan på almås.
gick ut med toppbetyg och kunde välja vilken gymnasieskola jag ville i göteborg.
har aldrig hållt på med droger och har inget kriminellt bakom mig.
ville bara påpeka att det inte bara finns nötter i lindome :) -
Bor i Lindome och har barn på både förskola , låg, mellan ,högstadiet och gymnasiet, inget av mina barn har eller har haft problem med kriminalitet eller droger, det har inte funnits sådana problem bland kompisar heller bara väluppfostrade trevliga barn/ungdomar .Lindome är ett kanon ställe att bo på , nära in till stan (15 min med pendeln) men ändå nära till naturen, i Lindome centrum finns allt man behöver, frisörer, bank, ica, blomster affär, apotek mm. Tyvärr är det nog så att alla orter har sina "rykten" och Lindome har nog fått ett lite dåligt sådant vilket jag , våra vänner och grannar aldrig har märkt av. Det finns naturligtvis " sämre" områden att bo på här också ex dotegården men det finns det väl överallt ? Jag kan bara rekommendera att flytta hit
-
Jag har bott i Lindome sen jag var fem år. När jag flyttade hemifrån så bodde vi i Kållered i ett år, men vi längtade tillbaks så mycket att vi nu köpt ett radhus i Lindome.
Har gått i skånhällaskolan och kom ut med bra betyg och trivdes alltid på skolan.
Har idag tre egna barn och dom älskar de fina lekplatserna, och har lätt att hitta kompisar.
Jag/vi har aldrig kommit i kontakt med droger eller kriminella.
Kan varmt rekomendera att bo i Lindome. -
Lindome, visst det är inte så farligt som vissa beskriver det men jag tror alla som säger att dom bott här och aldrig har varit i kontakt med den mörka sidan av lindome och sett varför dessa rykten har en liten sanning. Jag gick på almås, jag själv har inte varit inblandad i kriminalitet men det finns här, samma med droger. GHB börjar att dö ut men det finns här. Man går inte rädd igenom lindome precis men man har blivit offer till vissa otäcka saker. Men det börjar ju bli mer så över allt. Det är fint här mycket natur, nära till allt. Men att ignorera problemet kan inte vara bra, man överlever i Lindome med lite sunt förnuft.
-
Har vart/är kontakt med den mörka Sidan av Lindome, inget jag rekommenderar, jag valde fel väg som liten här i Lindome. Lindome är bra men de händer mycket här också
-
Hej LyckligaLee !
Nyfiken på hur det blev med det ev. husköpet/flytten till Lindome? Hoppas du ser detta och berättar hur det blev . Ha d gött !