• Anonym (ooo)

Allergi mot läkemedel - blåsor i munnen?

Hej hej! 

Jag har precis genomlidit två dagars helvete med smärtsamma blåsor i hela munnen, men främst på tungan. Brukar få liknande symtom om jag ätit något jag är överkänslig mot men dessa brukar försvinna efter högst en dag. Nu har det gått två dygn och jag har undvikit att äta allt som kan tänkas ge mig blåsor, eller..har knappt ätit nåt alls pga smärtan.
    Var till apoteket idag och fick nån gel att smörja på så det är bedövat.

Har inga andra symtom, tänkte först på virus, men det verkar vara allergiblåsor.
    Sen började jag fundera, det känns lite långsökt men jag påbörjade en kur med diklofernak samma dag som jag fick blåsorna och har tagit dessa tre gånger om dagen. Kan inte komma på att det ska vara något annat, men är det möjligt?
    Kollade biverkningar på diklofernak, i sällsynta fall kan man få munsår och inflammation i tungan. Men som sagt, i sällsynta fall.
    Funderar på att avbryta kuren som ska vara i flera dagar till bara för att utesluta att blåsorna kommer därifrån för hellre att jag har ont där diklofernaken ska hjälpa mot än att ha ett helvete i munnen..men jag vet inte..nån som vart med om något liknande? 

• Svar på tråden Allergi mot läkemedel - blåsor i munnen?
  • Lena

Kontakta utskrivande läkare och kräv få en annan medicin.

• Anonym (Blåsor)

Hur har det gått ??? Vad va det för gel du fick för blåsorna ????? Blivit av med blåsorna ?????

Svar på tråden Allergi mot läkemedel - blåsor i munnen?