• Anonym (Huddinge)

Huddinge, var bosätta sig (villa)?

Hej! Tänker köpa villa i Huddinge. Vet någon vilka områden man ska bo i? Hur är priserna?

• Svar på tråden Huddinge, var bosätta sig (villa)?
  • Aniiee
    Anonym (Huddinge) skrev 2013-07-18 20:27:30 följande:
    Hej! Tänker köpa villa i Huddinge. Vet någon vilka områden man ska bo i? Hur är priserna?
    Segersminne (eventuellt övriga stuvsta). Ganska dyrt ock sällan något ute, men vackrare och lugnare får du leta efter i Huddinge, om du inte flyttar ut till Gladö, då. Få bilar, gångavstånd till 2 dagis och 2 skolor, barnen kan gå själva i pricip från 3 år ålder (ok, kanske inte 3 år ålder, men du fattar vad jag menar.)  Stor fotbollsplan om ni vill ha ungarna i forbollsskola, de brukar isa grusplanen på vintern.

Just nu ligger två villor ute på Hemnet. De ligger på nästan 4 miljoner, och det är där de brukar ligga, mellan 2,5 och 5 mille....

Jag har bott i Stuvsta "hela mitt liv" (när jag inte bodde utomlands), bor fortarande i närheten (centrala huddinge) så om du undrar något kan jag kanske svara...
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • FjärilVingad73

Segeltorp kanske? Vistaberg heter ett nyare område. Sen finns det nya hus i Balingsnäs nära skolan.

• Sux
    Anonym (Huddinge) skrev 2013-07-18 20:27:30 följande:
    Solgård!
    Jättefint, jättemysigt och lugnt!
  • OLilly

Hörningsnäs är väl inte så illa. 
    Duvberget.
    De är lugnare ställen nära vatten och utan en massa passerande trafik.
    Fullersta är också ett lugnt fint område.  
    Sörskogen.
    Solgård.
    Nu vet jag inte hur det ser ut på marknaden och om det finns några objekt till salu men det är värt att kolla.  

Either appear as you are or be as you appear - Mevlana
  • Nyfiken gul

Glömsta, har bott där i många år och nu sedan det drogs in kommunalt vatten o avlopp har det blivit ett populärt villaområde som poppat ut som en svamp. Lugnt o fint område,  badställe finns sommartid . 

Egen förskola har dom fått där och cykelavstånd till närmaste skola.  

Källbrink är också fint och där är det gångavstånd in till centrala Huddinge 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Huddinge)

Tack för alla tipps. Ska kolla upp dem.

Passar också på att fråga om det finns områden man kanske helst ska undvika i Huddinge? 

• Aniiee
    Anonym (Huddinge) skrev 2013-07-27 10:30:09 följande:
    Tack för alla tipps. Ska kolla upp dem.

Passar också på att fråga om det finns områden man kanske helst ska undvika i Huddinge? 
    Inte på villabiten, i princip alla villaområden är bra. Skulle vara Gladö, då, men bara för att det är så jädra långt till allting därifrån.

Men om jag säger som så att allt som ligger ute på hemnet just nu ligger i bra, trevliga områden med bra kommunikationer och så. Dock så ligger det inte så mycket ute, Huddinge är poppis och folk bor länge i sina hus. 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (Huddinge)
    Hej!

Tillbaka igen, med lite fler frågor.

Hur är det att bo i Trångsund? Hur är skolorna?  Mycket problem eller bra?

Någon som känner till? 
  • Anonym (Jag vet bäst)

Trångsund är en avkrok. Bästa är nära T-banan och pendeln,

• Lady Paraplyh
    Anonym (Huddinge) skrev 2013-07-27 10:30:09 följande:
    Tack för alla tipps. Ska kolla upp dem.Passar också på att fråga om det finns områden man kanske helst ska undvika i Huddinge? 

Ja, Skogås, Flemingsberg, Tråpngsund och Vårby bör man undvika. Bra områden är Solgård, Hörningsnäs, Balingsnäs och Huddinge centrum. Gladö är också väldigt fint, men långt från allt och dåliga kommunikationer.
  • Anonym (Jag vet bäst)
    Lady Paraplyh skrev 2013-12-03 20:00:44 följande:

Ja, Skogås, Flemingsberg, Tråpngsund och Vårby bör man undvika. Bra områden är Solgård, Hörningsnäs, Balingsnäs och Huddinge centrum. Gladö är också väldigt fint, men långt från allt och dåliga kommunikationer.
    Solgård har inga skolor, Balingsnäs ligger långt ut, i HC finns inga villor och kan vara stökigt sent. Stensängen ligger nära T-banan och pendeln, Fullersta anses vara fint och Stuvsta gård verkar bra, tycker jag :) Segeltorp och Snättringe är offside.
  • Anonym (Jag vet bäst)
    OLilly skrev 2013-07-20 14:26:00 följande:
    Hörningsnäs är väl inte så illa. 
    Duvberget.
    De är lugnare ställen nära vatten och utan en massa passerande trafik.
    Fullersta är också ett lugnt fint område.  
    Sörskogen.
    Solgård.
    Nu vet jag inte hur det ser ut på marknaden och om det finns några objekt till salu men det är värt att kolla.  
    Duvberget?

Inte med det grannskapet.
  • Anonym (Lännabo)
    Anonym (Huddinge) skrev 2013-11-10 21:40:54 följande:
    Hej!

Tillbaka igen, med lite fler frågor.

Hur är det att bo i Trångsund? Hur är skolorna?  Mycket problem eller bra?

Någon som känner till? 
    Trångsund, och även Skogås och Länna är väldigt trevliga områden (bor själv i Länna).
    Nära till naturen (finns bla flera fina bad i Drevviken) och bra kommunikationer. Både Trångsund och Länna har Pendeltågsstationer och det finns bra bussförbindelser till tex Farsta och Handen.
    Skolorna är bra och nu för tiden tror jag att det inte heller är så svårt att få plats på förskola i den här delen av Huddinge.
  • Anonym (Lännabo)
    Anonym (Lännabo) skrev 2013-12-04 14:41:29 följande:
    Trångsund, och även Skogås och Länna är väldigt trevliga områden (bor själv i Länna).
    Nära till naturen (finns bla flera fina bad i Drevviken) och bra kommunikationer. Både Trångsund och Länna har Pendeltågsstationer och det finns bra bussförbindelser till tex Farsta och Handen.
    Skolorna är bra och nu för tiden tror jag att det inte heller är så svårt att få plats på förskola i den här delen av Huddinge.
    Det skall ju naturligtvis stå att "både Trångsund och Skogås har Pendeltågsstationer" Glad
  • Anonym (Jag vet bäst)
    Anonym (Lännabo) skrev 2013-12-04 14:41:29 följande:
    Och närmaste högstadium eller gymansium är i Skogås?
  • Anonym (Lännabo)

Hötstadier finns på Östra Grundskolan (f.d. Skogåsskolan och Vretskolan) och i Trångsundsskolan.
    Min dotter går på Östra Grundskolan och hon trivs jättebra. Skolan har sedan 1,5 år tillbaka ny ledning och mycket (positivt) har hänt! Man har en bra och stabil lärarkår och går nu "mot strömmen" med allt bättre studieresultat.

Närmaste gymnasiet är Östra Gymnasiet i Skogås, som har ett mycket gott renommé.

• Anonym (Jag vet bäst)

Länna hade mkt radon förut, har ni kollat det?

• Anonym (Lännabo)

Jajamen, det har vi kollat och vi har inga som helst problem med radon.
    Tack för omtanken Glad

• Anonym (Jag vet bäst)
    Anonym (Lännabo) skrev 2013-12-13 07:11:00 följande:
    Jajamen, det har vi kollat och vi har inga som helst problem med radon.
    Tack för omtanken Glad
    Det är tydligen markradon som är problemet där och är karterat som högriskområde, men kan fungera med tät bottenplatta.
  • Anonym (Lännabo)
    Anonym (Jag vet bäst) skrev 2013-12-13 12:36:52 följande:
    Det är tydligen markradon som är problemet där och är karterat som högriskområde, men kan fungera med tät bottenplatta.

Det visste vi om redan när vi byggde huset för snart 15 år sedan, och vi har mätt (grannarna har mätt) och oavsett grundtyp (platta eller torpargrund) så finns det inget radonproblem där vi bor.

Svar på tråden Huddinge, var bosätta sig (villa)?