• mli01

Turkiet

vi ska åka med våran dotter på 2,5 år till bodrumskusten. vad ska man tänka på under flygresan då hon har svårt att sitta still? någon som rest med barn?

hon sover middag än så måste ha en vagn med oss gärna med sufflett ? tips på en bra och billig vagn ?

maten där nere är den bra?

kom gärna med andra råd om hur det är att ha små barn med sig på flyg och utomlands =)       

• Svar på tråden Turkiet
  • MrsC74

Maten är underbar.

Har ni en iPad eller så ? Gå upp och gå med henne ofta i planet.

Har ni ingen vagn alls ? Vilka flyger ni med ? Beroende på bolag och vilket hotell så kan man hyra sulky. Det gjorde vi till Mallorca. Så smidigt.

• Spana

Hej! 

Kolla med de ni åker med, ifall man kan hyra/låna vagn på hotellet. Annars är det bara att ta med en vagn. Äger du ingen så hade jag kollat på blocket om ni bara behöver en inför resan. 

Som MrsC74 skrev.. Ipad är kanon. Lite gott att tugga på under turen. Packa med en ryggsäck till barnet med lite enkla leksaker, papper och penna osv.

Just Turkiet har jag aldrig besökt, ska dit först i höst :), men har bara hört gott om det. Åker du till en vanlig turistort så finns ju allt. Mat, blöjor etc i vanliga supermarkets. 

När vi var i Thailand sist med våra barn, fick vår son feber i flera dagar. Jag hade bara tagit med två-tre Alvedon, dum som jag var. Tänkte att de inte skulle bli sjuka. Fick fler av snälla hotellgrannar.

Så glöm inte vanlig medicin som värktabletter, åksjukemedicin, insektsbettsmedel etc. Tycker att det känns tryggt att ha mediciner som jag vet funkar. Finns säkert jättebra grejer där nere, men vill inte ge sånt i onödan.           

• mli01

jo vi har en Emmaljunga men skulle vilja ha  en smidig å liten vagn som tar lite plats...

har ingen ipad funderade på å köpa detta men har iphone som hon brukar låna =) smart med lite leksaker å kanske kan lura henne med lite godis å frukt =)

sen blir det en buss resa på en timme me...

vi reser med Apollo =) ja mediciner bör vi nog ta med tack =) flytande ipren =)         

Svar på tråden Turkiet