9-månaders äter inte riktig mat än
Börjar kännas lite hopplöst det här med att introducera mat. Vår son är drygt 9 månader och är jättesvår att få i någon mat. Vi började lite smått med smakisar när han var 6 månader men han blev arg av skeden och hille inte smaka så vi backade ett par veckor innan vi försökte igen. Runt 7 månader började han acceptera gröt i små mängder och päronpure. Att introducera mer mat är jättesvårt.
Han äter några skedar gröt på morgonen. På dagen erbjuder vi mat. Ungefär en gång i veckan får vi i honom en halv burk (8-månaders hemlagad) mat. Resterande dagar tar han 2-3 skedar och är sen nöjd. På kvällen äter han oftast en hel portion gröt. Eftersom han äter så lite ammar han fortfarande rätt mycket. Ca 4 gånger på dagen och varannan till var tredje timme på natten (suck!). Men om två veckor börjar jag jobba igen och min nan ska vara hemma. Om jag ska vara borta 10 timmar om dagen måste han ju äta mer därimellan.
Känns jättenervöst och svårt. Han blir så rastlös när han ska äta. Tror han tycker det går för långsamt. han har alltid varit en snabbammare (om han är vaken) och är vsn vid att ha matning avklarad på 5-10 minuter. Hur får vi honom att äta mer vanlig mat?