• Sabina9006

Hur förlovar man sig på bästa sätt??

Visste inte hur jag skulle formulera mig i rubriken men jag hoppas att några finner det läsvärt!

Jag har ett problem, som jag inte förstår mig på. Man ser par överallt som lägger upp bilder bla bla, "idag förlovade vi oss" och så är de värsta fina bilden och de kanske till och med är på en speciell plats. Men det kan ju knappast ha varit ett frieri där och då. Eller? Menar, de har ju redan ringarna (som vissa skriver datum i) och hela rubbet. Haha, blir så fundersam hur de gör Tyst Vill ju inte att det ska bli nån diskussion, typ "tycker du att vi ska skaffa katt?"

Jag skulle alltså gärna "fria" eller vad man ska säga till min kille. har en plats uttänkt där vi var tidigt i vårat förhållande. Men samtidigt så vill jag ju att det ska kunna förevigas när vi är där, med ringar och så. Måste jag alltså förstöra överraskningen genom att fråga innan om vi ska göra det? Vafan.. Nej jag fattar inte hur man kan göra det romantiskt, men ändå ha alla bitarna på plats Skrikandes

Nån som har nån tanke?

• Svar på tråden Hur förlovar man sig på bästa sätt??
  • Fannypack

Man kan ju göra både och? Först fria och byta ringar vid ett senare tillfälle.

• Sabina9006

mm sant... jag tror att jag är inne i filmvärlden där mannen redan har en passande ring med sig liksom.... men visst, fria först. Men skulle man då välja att fria på den speciella platsen eller byta ringar där? Eller åka tillbaka igen och byta ringar.. finns väl inget rätt eller fel iofs Flört

• Pissenisse

Vi pratade mycket om att vi ville gifta oss, var och tittade på ringar tillsammans. Sen visste jag inte att han hade köpt dem och vid ett utvalt tillfälle friade han på parkbänken där vi hade vår första kyss. Tillfället var en överraskning, men frieriet var det inte.
    Vi gifte oss 7 månader senare.

• rödnos

Fria först, se till att få fin ring sen.
    Se mindre på film eller flytta till lalaland.

• Sabina9006

rödnos: Haha ja får väl sluta med det, men det är liksom det enda man känner till då inte många i min vänskapskrets är förlovade/gifta Flört

Pissenisse: Det lät ju underbart :)

• bubbelmaja

Du kan också ha en "tillfällig" ring med dig. Min man hade köpt en silverring som han stoppade in påskägget. Med den friade han och sedan gick vi och provade ut ringar senare. 

• Sabina9006

bubbelmaja: that's true Drömmer men vad har man med för ring till killen då? får sno en av hans och kolla storleken Cool eller ska bara tjejen ha ring? i usa är det ju ofta så, att mannen går utan ring tills de gifter sig?? fy va lost man är alltså haha Skäms

• Kjellgren

Vi tittade gemensamt ut ringar och förlovade oss sedan i badkaret och det är badkarsdatumet vi räknar som förlovningsdatum (även om vi aldrig firar just det).

Något "vill du gifta dig med mig?" frågades aldrig eftersom vi inte ville gifta oss (i vilket fall inte jag), det var förlovningen som var grejen i många år. Det juridiska, som inbördes testamente och samboavtal, ordnade vi några veckor senare.

• Insatt

Det är väl individuellt. Jag kommer att räkna det riktiga frieriet som förlovningsdag. Sen om det är jag som friar heller han spelar ingen roll. Så länge det inte blir för romantiskt för då kommer jag vilja krypa ur mitt skinn. Det enda som är riktigt viktigt för mig är att jag får välja vilken ring jag ska ha. 

• Christi38

Vi pratade om förlovning, gick tillsammans och valde ut ringar, bestämde ett datum 1.5 månad framåt då vi skulle vara utomlands och valde en midnattsförlovning på en klippa. Ett par minuter över tolvslaget för att få "vårt" datum (som för oss varje månad påminner oss om vår första dejt för många år sedan...)

• Boringbrick

Apropå bilderna så tror jag sällan att de tas vid samma tillfälle som frieriet/förlovningen äger rum. Många tar förlovningsbilder först senare så det förklarar ju varför de har ringarna osv. och problemet med ringen, så kan du ju köpa en liten skämtring så att ni kan prova ut ringar tillsammans senare. lycka till!!

• JECJ

Min sambo friade som en överraskning med en så kallad attrapp-ring (speciell ring som man kan hyra hos guldsmeden för att fria med) . Bilder tog vi inga.. det är ju för vår skull och ingen annans som vi förlovar oss. Dessutom blir det ju bröllop och bröllopsfoto inom kort ;)

• rödnos
    JECJ skrev 2013-07-19 17:33:16 följande:
    Min sambo friade som en överraskning med en så kallad attrapp-ring (speciell ring som man kan hyra hos guldsmeden för att fria med) . Bilder tog vi inga.. det är ju för vår skull och ingen annans som vi förlovar oss. Dessutom blir det ju bröllop och bröllopsfoto inom kort ;)
    hojta om du söker bröllops fotograf. inboxa för hemsida i så fall.
Svar på tråden Hur förlovar man sig på bästa sätt??