• Donkey

    Vill flytta till fosterhem!

    Jag är en kille på 16 år.Jag har skilda föräldrar och bor nu hos min mamma då jag verkligen hatar min pappa och inte kommer överens med han alls. klarar inte att va i samma hus som han utan att bli helt jävla galen och inte veta vart jag ska ta vägen. Det kan va bra i typ 1-3 dagar sen klarar jag inte av att va hos han mer. För när jag slutade spela bandy och spelade xbox och dator istället började han kalla mig patetiskt och tjock och att jag inte har några vänner osv... Så klarar inte av han. Hos min mamma bor min mamma 2 systrar och  min låsas pappa. jag trivs inte här bra. det är så många här och allt sånt. Jag kommer inte överens med någon i familjen typ. Jag tänker ofta på att ta självmord. Vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden Vill flytta till fosterhem!
  • Sandra1990a
    Donkey skrev 2013-07-19 15:48:01 följande:
    Jag är en kille på 16 år.Jag har skilda föräldrar och bor nu hos min mamma då jag verkligen hatar min pappa och inte kommer överens med han alls. klarar inte att va i samma hus som han utan att bli helt jävla galen och inte veta vart jag ska ta vägen. Det kan va bra i typ 1-3 dagar sen klarar jag inte av att va hos han mer. För när jag slutade spela bandy och spelade xbox och dator istället började han kalla mig patetiskt och tjock och att jag inte har några vänner osv... Så klarar inte av han. Hos min mamma bor min mamma 2 systrar och  min låsas pappa. jag trivs inte här bra. det är så många här och allt sånt. Jag kommer inte överens med någon i familjen typ. Jag tänker ofta på att ta självmord. Vad ska jag göra? 
    Oj det låter verkligen som att du behöver komma i kontakt med någon =/ du ska inte behöva känna som du gör..
    Vet inte vad jag ska säga men lite e det du sagt har jag med känt förr... ta tag i det och låt det inte gå för långt innan det händer någe..

    Styrkekramar från Sandra
  • Venne

    Du kan kontakta socialförvaltningen i din kommun. Säg som det är, de kanske kan hjälpa dig hitta en lösning.

  • Donkey

    Jag vet inte vad jag ska göra. Vill helst bort stan och till en stad och börja om. Har knappt några kompisar. Aldrig någon som hör av sig om vi ska göra nåt. Men väldigt vet vem jag är och hejar på mig när dom ser mig och så. Men känns som ingen vill va med mig.

  • Sandra1990a
    Donkey skrev 2013-07-21 03:14:18 följande:
    Jag vet inte vad jag ska göra. Vill helst bort stan och till en stad och börja om. Har knappt några kompisar. Aldrig någon som hör av sig om vi ska göra nåt. Men väldigt vet vem jag är och hejar på mig när dom ser mig och så. Men känns som ingen vill va med mig.
    Prata med Någon myndighet och förklara allt det där som du skriver här så ska du se att de kommer rycka in..

    Kram
  • Bucky

    Utöver de råd du fått att kontakta någon och be om hjälp skulle jag vilja slå ett slagfält en gymnasielinje som innebär internat och att du kan bo på skolan. 

  • felicityporter

    I fosterhem kommer du ha det ännu värre, mer människor, mer konflikter och dessa konflikter kommer vara med personer som absolut inte har någon som helst anknytning till dig eller någon känslomässig connection till dig what so ever. Du kommer bo med någon som får pengar för att du ska vara där och på den nivån ligger din omsorg. Tänk på detta innan du drar igång något drastiskt, är mitt råd.

Svar på tråden Vill flytta till fosterhem!