Att det ska vara så svårt att få tag på en viss sorts godis!
Jag har upptäckt att jag saknar en hel kategori av godis. Hårda karameller! Det finns lite hård lakrits att få tag på i en del plockgodis hyllor och ibland kan man hitta några bumlingar men sen är det tunnsått med det Jag saknar apelsin och citronklyftor, sura harpluttar och syrliga fruktkarameller
Hårda gottor som bara knastrar när man biter
Klart man kan köpa en påse polkagrisar, och det är väl gott ibland... Men inte ALLTID man är sugen på att få sätta i sig några goda, hårda karameller.
För ett tag sen passade jag på när företaget som fyller på godiset var i affären och snackade lite med tjejen. Frågade efter just hårda karameller och hon såg nästan lite förvånad ut, som om vad är det för något?! Efter ha pratat lite så lyckades hon plocka fram lite info om annat godis som skulle komma snart men det var bara lite halvseg kola.
Ja, jag vet att tex Ö&B har lite burkar med hårda karameller men jag vill kunna köpa i min vanliga affär, rätt i lördagsgodispåsen utan att behöva åka 4-5 mil för att komma till en affär som har rätt sorts godis. Karamellkungen och andra stora distributörer verkar ha kommit överens om vad Svensson ska gilla och ha i sin gottepåse, bara sega geléhjärtan med socker på, samma smak på allt godis.
Ingen idé att snacka med affärsinnehavaren, han är bunden till ett avtal och ett visst basutbud. Jag skulle kunna beställa en hel låda på 2,5 kg genom affären men... Njaee, liksom meningen att man inte ska äta riktigt sååå mycket
(jag kan inte låta godis ligga i skåpet och bli gammalt så det måste ätas upp, jo-jo-mensann!)
Och hur ska man välja?! BARA apelsin och citronklyftor? Kommer man inte sakna de gröna som smakar päron då? Eller om man väljer en låda med syrlig frukt, tänk om det är massor med svart vinbär (superäcklig smak tycker jag) och sen kanske inga citron alls, nej, det går inte att riskera något sånt.
Är det någon mer än jag som saknar hårda karameller och vill göra ett uppror? Ska vi gagga ihop oss och hota med att bojkotta de få stora distributörerna för godis och KRÄVA hårda karameller till alla!!!
Sen vill jag också höra om era tankar och lidelser om just hårda karameller. Vilken smak, har du hittat en lite kvartersbutik som har alla sorters hårda gottor, gräddkola, syrliga frukt bitar, alla sorters lakrits, salmiak med pulver och ...
*dräggel*