• Anonym (Hmm?!)

Tona håret?! Vilken färg

Jag funderar på att tona håret, det börjar bli lite grått jag funderar på något åt det röda hållet, kopparrött kanske... Jag tänkte göra det själv hemma och vill kunna få tag på toningen lätt imorgon så jag kan överraska maken på födelsedagen med en ny hårfärg. Är det nån som har tips på något bra märke? Vad behöver jag tänka på inför toningen, under tiden och efteråt? Tacksam för all hjälp jag kan få då det är måååånga år sen jag hade färg/toning i håret Anledningen till att jag är anonym är att maken hänger här ibland också och jag vill ju överraska honom❤

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-19 20:17
    Det ska inte stå vilken färg i rubriken utan vilket märke.. Även om ni gärna får tipsa om en riktigt snygg färg också förstås

• Svar på tråden Tona håret?! Vilken färg
  • Anonym (annna)

En toning täcker inte gråa hår speciellt bra, så jag hade nog satsat på en permanent färg istället. Vilken färg du ska satsa på är svårt att säga utan att veta hur du ser ut.

• Anonym (Hmm?!)

Tack för ditt svar. Jag har bara något enstaka grått hår och egentligen stör de mig inte utan det är väl förnyelsen jag är ute efter mest. Jag tonar gärna eftersom det lätt går ur om jag inte är nöjd.

• Mineralvatten

goldwell har fina toningar, de är inte heller testade på djur, som alla i dagligvaruhandeln är (liksom de flesta märken över huvud taget).

• Anonym (Hmm?!)

Jag försökte ladda upp en bild men det gick inte via mobilen..

• Anonym (Schwarzkopf)

Schwarzkopf gillar jag, färgar alltid med deras hårfärger! Tycker man får en fin glans i håret med deras produkter och sen är det inte den dyrast färgen på marknaden heller så den  rekommenderar jag! =) Har dock inte testat deras toningar men de är säkert bra de också!

• Sarah3

En toning täcker inte gråa hår, satsa på permanent hårfärg istället! :) Och som frisör är ju självklart mitt råd att gå till en salong istället, för att få det bästa resultatet. Om det är många år sedan sist kanske det är dags att unna sej ett besök nu! :)

• Anonym (Hmm?!)
    Mineralvatten skrev 2013-07-19 20:20:56 följande:
    goldwell har fina toningar, de är inte heller testade på djur, som alla i dagligvaruhandeln är (liksom de flesta märken över huvud taget).

Var får man tag i goldwells toningar då? Tack för ditt svar förresten
  • läkarstudent

Vilken hårfärg har du nu?

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Mineralvatten
    Anonym (Schwarzkopf) skrev 2013-07-19 20:22:01 följande:
    Schwarzkopf gillar jag, färgar alltid med deras hårfärger! Tycker man får en fin glans i håret med deras produkter och sen är det inte den dyrast färgen på marknaden heller så den  rekommenderar jag! =) Har dock inte testat deras toningar men de är säkert bra de också!
    om man värnar om djuren så är icke det märket att föredra inte heller garnier eller loreal som är de stora jättarna inom att testa sina produkter på djur....men har man inget samvete så...
  • Mineralvatten
    Anonym (Hmm?!) skrev 2013-07-19 20:22:30 följande:

Var får man tag i goldwells toningar då? Tack för ditt svar förresten
    hos en frisör som säljer toningar.
  • Anonym (Hmm?!)
    Anonym (Schwarzkopf) skrev 2013-07-19 20:22:01 följande:

Sarah3 skrev 2013-07-19 20:22:11 följande:
    En toning täcker inte gråa hår, satsa på permanent hårfärg istället! :) Och som frisör är ju självklart mitt råd att gå till en salong istället, för att få det bästa resultatet. Om det är många år sedan sist kanske det är dags att unna sej ett besök nu! :)

Tack för era svar! Jag drar mig ändå för permanent färg eftersom jag mest är ute för att testa om jag trivs med det. Gråa håren kan jag nog räkna på en hand så det är inte så mycket som ska täckas och det egentligen inte bekymrar mig
  • Anonym (Hmm?!)
    läkarstudent skrev 2013-07-19 20:23:08 följande:
    Vilken hårfärg har du nu?
    Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience

Jag är brunhårig mellan brunt om det nu finns nån sån färg
  • Anonym (Hmm?!)
    Mineralvatten skrev 2013-07-19 20:24:40 följande:
    hos en frisör som säljer toningar.

Tack!
Svar på tråden Tona håret?! Vilken färg