• Anonym (blondis)

Vilka anletsdrag tycker ni är fula på kvinnor och män?

Som rubriken lyder.
    Vilka anletsdrag tycker ni är fula på både kvinnor och män?

På män tycker jag det är fult med små händer och "jungfrufingrar", stor bred rumpa samt liten uppåtnäsa.

På kvinnor tycker jag grop i hakan, ihopväxta ögonbryn samt avsmalnat glåmigt ansikte.    

• Svar på tråden Vilka anletsdrag tycker ni är fula på kvinnor och män?
  • Anonym (fint&fult)

Jag tycker inte att det finns fult och fint. Det är bara begrepp vi fått nerkörda i halsen sedan födseln och tvingas leva efter. Det är inte äkta, bara påhittat. Det finns stora näsor, små näsor, stora kroppar och små kroppar. Vad avgör vad som är fult eller fint? Samhället? Majoriteten? De brukar ju ha så rätt.

Inget är fint. Inget är fult. Det är bara olika.  

• Anonym (:===)

Vilken patetisk tråd

• Anonym (,)

Jag tycker korkade människor inte är så snyggt.

• Anonym (blondis)
    Anonym (fint&fult) skrev 2013-07-19 22:14:36 följande:
    Jag tycker inte att det finns fult och fint. Det är bara begrepp vi fått nerkörda i halsen sedan födseln och tvingas leva efter. Det är inte äkta, bara påhittat. Det finns stora näsor, små näsor, stora kroppar och små kroppar. Vad avgör vad som är fult eller fint? Samhället? Majoriteten? De brukar ju ha så rätt.

Inget är fint. Inget är fult. Det är bara olika.  

Vi själva avgör vad som är fint eller fult.

Kom igen nu.
    Något måste du ju tycka är fult?  
  • Anonym (anknäbb)

Det där kvinnornas munnar som ser ut som de krockat med en dörr tycker jag inte är så klädsamt, de tror antagligen att de ser ut som de just haft en intensiv stund.

• Anonym (blondis)
    Anonym (anknäbb) skrev 2013-07-19 23:57:23 följande:
    Det där kvinnornas munnar som ser ut som de krockat med en dörr tycker jag inte är så klädsamt, de tror antagligen att de ser ut som de just haft en intensiv stund.
    Tack för svaret.
    Antar att du är man.

Vad tycker du är fult på män då? 
  • Anonym (anknäbb)
    Anonym (blondis) skrev 2013-07-20 00:05:50 följande:
    Tack för svaret.
    Antar att du är man.

Vad tycker du är fult på män då? 
    Jag är kvinna och konstgjorda läppar tycker jag är det fulaste som finns både på kvinnor och män, finns de som har naturligt stora läppar de passar till ansiktet.
    De som har stela ansikten som är rädda för rynkor om de ler ibland tycker jag är fult, få klär i ett ögonbryn.

• Anonym (fint&fult)
    Anonym (,) skrev 2013-07-19 22:37:38 följande:
    Jag tycker korkade människor inte är så snyggt.
    Precis.
  • cazh82

Enda jag inte tycker är vackert är restylaneläppar eller de som opererar in kuddar i kinderna.

• Severus

Duckface, örnnäsor, ett jätteögonbryn, mustasche, förstorade läppar, gula tänder

• Cookiesandcream
    Severus skrev 2013-07-20 14:23:59 följande:
    Duckface, örnnäsor, ett jätteögonbryn, mustasche, förstorade läppar, gula tänder

Haha jag såg en människa framför mig nu med alla dessa anletsdrag i kombination
  • Anonym (fint&fult)
    Anonym (blondis) skrev 2013-07-19 23:53:24 följande:

Vi själva avgör vad som är fint eller fult.

Kom igen nu.
    Något måste du ju tycka är fult?  
    Jag har umgåtts och umgås med människor som har en tendens att kommentera människors utseende, både positivt och negativt, men mest negativt. Att fälla kommentarer som en självklarhet, att sitta och bedöma andra om dom är fina eller fula.

När en människa föds och det visar sig när han/hon som vuxen inte blivit en skönhet, vad rör det mig eller någon annan? Man har ingen aning om hur den personen känner inför sitt utseende och som kan vara olycklig just för att man inte passar in någon mall för skönhet. 

Att jag tycker så här, beror på att jag själv inte är någon skönhet och fått negativa kommentarer om mitt utseende av nära och kära. Vad gör jag då? Ja inte kan ändra mitt utseende på något sätt för deras skull utan jag får leva med hur jag ser ut och har med åren insett att det är inte ytan som betyder något utan det som finns under den.

Jag vill inte ha människor omkring mig som bedömer mig efter hur jag ser ut, eller inte ser ut. Såna går bort direkt.

Svar på tråden Vilka anletsdrag tycker ni är fula på kvinnor och män?