• lappen76

    Min 5-åring e mobbad/utfryst

    Min 5-åring e mobbad/utfryst av alla barn på gården - flera av dessa barn går dessutom på samma fsk-avd...

    Nu e de ju sommarlov, men sen ska de ju träffas varje dag på fsk:(

    Min son har inte gjort nåt speciellt - han har varit lite senare me pratet å har alltid låtit de andra barnen göra å säga precis va de vill - han har aldrig sagt ifrån - tyvärr...

    Även föräldrarna till dessa barn mobbar min son - de säger till deras barn att min son är en idiot å att de absolut inte får leka med honom - VAD kan jag göra åt detta problem???

    Jag lider å se min son bli behandlad på detta vidriga sätt - av både barn å vuxna...

    Snälla, vet någon vad man kan göra åt detta problem så säg till - jag orkar inte ha det så här mer - min son är faktiskt värd att bli behandlad på ett bra sätt...


  • Svar på tråden Min 5-åring e mobbad/utfryst
  • RöttÄrSött

    Usch vilka hemska föräldrar! Varför tror du att de säger så? Låter inte sunt...

    Vad säger personalen? Hur jobbar de mot mobbningen?

  • lappen76

    Detta har eskalerat nu när de varit lediga fr fsk - så måste ju verkligen ta tag i det när sommarlovet e slut, men tyvärr så tar inte fsk så allvarligt på det här med mobbing - vet andras barn som blivit utsatta å då har föräldrarna t.o.m fått anmäla fsk pga att de inte tagit tag i det...

    Tidigare har jag haft väldigt bra kontakt med flera av föräldrarna men nu pratar jag inte med nån av dem - men förstår inte mig på deras agg mot min son...

    Jag å min man är ute i stort sett hela dagarna med vår son medans alla andra barn's föräldrar aldrig ens syns till under hela dagarna - det är flera föräldrar som påtalat detta genom fraser "e ni alltid ute med er son" - det verkar störa dem att vi e ute med sonen ist för att bara sitta hemma medans han e ute...

    Som situationen e idag så får han inte ens vara ute själv - för jag vet inte hur långt dessa barn kan gå i sin mobbning...

    Vad göra???

  • Jag förstår

    Jag tycker att ni ska fundera på om ni kan flytta & förstås samtidigt byta förskola. Han måste få andra personer omkring sig. Det är ofattbart att man som ett litet oskyldigt barn ska behöva börja sitt liv med att bli kränkt. Det kan vi inte acceptera. Ändra på andra är svårt. Och om förskolan inte förstår och agerar är ju en flytt det enda rätta.  Så gör vuxna som inte trivs. Tycker ni ska börja om på nytt nån annanstans och skaffa intressen för sonen, kanske börja gå på boll- och gymnastik, simma, skogsmulle ....så att han får lite nya positiva upplevelser...
    Om sonen sen undrar varför ni ska flytta, säg då bara att ni föräldrar inte trivs och känner er hemma där. Sonen får inte känna att han har en skuld och ansvar i det som har blivit.  

    Jag känner igen det där att vara ensam förälder på lekplatsen.....barn i förskoleåldern är för små för att fixa livet på lekplatsen helt själva. Jag är verkligen förvånad över föräldrars frånvaro. 

    Det blir bra tillslut om man agerar i tid !    

  • lappen76

    Tyvärr så e de som att prata me en vägg - föräldrarna e ju likadana som barnen - de e ju dem som sagt till sina barn vad de ska säga - tyvärr...

  • Ramlösa

    Självklart ska din son bli bra behandlad ts men jag måste ändå fråga för du säger att föräldrarna säger vad barnen ska säg till din son, vad är det de säger som din son får höra? Har du hört föräldrarna säga det till barnen som de sen vidarebefordrat när du hört det? På vilket sätt blir han utfryst?

  • lappen76

    Har själv hört när vissas föräldrar sagt till sina barn att min son e en idiot å att de kan säga det till alla barn som leker på gården - fastän att min son inte gjort nåt - det är för jävligt att föräldrarna förmedlar sånt till sina barn - de e barn mellan 3-8 år som leker på gården... De e synd att föräldrarna mobbar lika mkt - de e svårt att ändra på barnen när de växer upp med sånt på hemmaplan...

  • Ramlösa
    lappen76 skrev 2013-07-20 05:41:21 följande:
    Har själv hört när vissas föräldrar sagt till sina barn att min son e en idiot å att de kan säga det till alla barn som leker på gården - fastän att min son inte gjort nåt - det är för jävligt att föräldrarna förmedlar sånt till sina barn - de e barn mellan 3-8 år som leker på gården... De e synd att föräldrarna mobbar lika mkt - de e svårt att ändra på barnen när de växer upp med sånt på hemmaplan...

    När du hört föräldrar sagt det vad gör du då? Själv skulle jag gå rakt fram och ifrågasatt vad hon/han mena med det och ifrågasatt varför det sägs till barnen? Vad man tycker och tänker tyst är en sak och vad som sägs högt är inte alltid lika okej.
  • Ramlösa
    viseversa skrev 2013-07-20 06:26:14 följande:
    Du HÖR föräldrar säga såna vidriga saker till ditt barn vad gör du då för att stoppa det ts?

    Precis vad jag var ute efter med
Svar på tråden Min 5-åring e mobbad/utfryst