• Dohgon

Nytt kök. Ikea eller Epoq?

Vi skall renovera köket (äntligen)!
    Men står fast lite på vart vi skall handla för och skulle vilja ha lite tips på det hela. Och gärna kommentarer från folk som har dessa kök med hur kvaliten är på produkterna.

Vitvaror tänkte vi ta från elgiganten iaf

• Svar på tråden Nytt kök. Ikea eller Epoq?
  • Kontra

Undrar samma sak . Just nu lutar vi åt epok. Dels för att Elgiganten brukar ha bra erbjudanden på vitvaror när man köper kök där, har även bara hört bra om deras kök till skillnad från Ikeakök, jag gillar inte hur de djupa lådorna är konstruerad på Ikea(det är så låga sidor på dem). Sen ligger Elgiganten mycket närmare än Ikea för oss.
    Men nu är det inte aktuellt riktigt än för oss, men för att kunna räkna ut hur mycket det kommer att kosta bör man ju veta vad man vill köpa .

• Dohgon

lutar lite åt Epoq för oss med, men var ett kök på ikea som jag verkligen älskade (när jag kollade bilder via nätet) så skall dit och kolla en dag under veckan. Vi har lika långt till både ikea och elgiganten =)
    nu har ju elgiganten 25% på epoq fram till v 33 så tänkte försöka få beställt innan dess i så fall.

Försökt läsa på nätet och hittar både bra och dåligt om deras kök så blev lite osäker pga det.
    Skall även kolla var de lite dyrare köken går på bara för att se vad stor skillnaden blir i pris, blir skillnaden inte så blodig så lutar det åt dyrare ändå för vi skall renovera hela undervåningen så vet det kommer gå på iaf 100 totalt

• FD Kund

Fick vårat kök julen 2012 och har fortfarande inte ett komplett kök!!! Deras kundtjänst är usel man kan bara kontakta dem via mail!!! Ett så pass stort o seriöst företag borde kunna ha en fungerande kundservice. elgiganten epoq har en separat kundtjänst. Strul med leverans o kvalitet{#emotions_dlg.djavulsk}

• matildadl

Epoq är kanon enligt mig, jag som har ett rätt litet kök fick designa och bestämma hur jag ville ha det, sen fick jag ju tips och råd av försäljaren. Det enda negativa var att när dom levererade det så kom det på en lastpall och dom ställde det precis framför porten. Men annars har jag bara gott att säga om epoq :)

• felix le chat

Epoq är bra, samma kvalitet och utbud som ikea.
    Undvik Kvick. Riktigt märkliga konstiga Danska lösningar med udda höjder på bänkskåp,

är du inte minst 190 cm lång - köp inte Kvik.   

Svar på tråden Nytt kök. Ikea eller Epoq?