• caspersmamma 08

Får hela tiden upp en ruta där det står ...... svarar inte.

Har en dator jag köpte för ca 4mån och har haft problem med den hela tiden, har god lust att bara slänga den i vägen inget funkar,  så fort jag ska gå in på en ny sida så slutar det fungera och jag får upp en ruta där det står " ....... svarar inte" och sen en ruta där jag kan klicka i där det står återställ webbsidan. 
    Det kan även komma upp en ruta där det står internet Explorer har slutat fungera och sen en ruta där det står något om att de försöker lösa problemet.

Är det något jag kan göra börjar bli riktigt trött på det här.   

• Svar på tråden Får hela tiden upp en ruta där det står ...... svarar inte.
  • maercs

Det händer mig med när jag har många webbplatser igång och växlar mellan dom för snabbt. Men det brukar alltid lösa sig när jag återställt. Händer även med internet Explorer men jag väntar till problemet är löst av sig själv.

Jag är inte ytlig men det är viktigt att du ser bra ut
  • Aniiee

Det är internet explorer det är fel på, inte datorn. Mitt tips är att byta webbläsare. Alla andra webläsare är bättre än IE....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • maercs
    Aniiee skrev 2013-07-20 14:56:59 följande:
    Det är internet explorer det är fel på, inte datorn. Mitt tips är att byta webbläsare. Alla andra webläsare är bättre än IE....

Vilken webbläsare ska man byta till då?
    Jag är inte ytlig men det är viktigt att du ser bra ut
  • Aniiee
    maercs skrev 2013-07-20 14:59:46 följande:

Vilken webbläsare ska man byta till då?
    Jag rekomenderar Google Chrome, Moxilla firefox och Opera, i den ordningen. Du får nog känna dig fram lite, men de tre är mina favoriter. Glöm inte att installera Adblock.....
  • Fontana

Du börjar förstås med att ladda ner ett eller flera av programmen. Börja t.ex. med att googla på Google Chrome, gå till nedladdningssidan och ladda ner (se bara till att du får senaste Windows-versionen och på svenska). Förmodligen startar sedan installationsprogrammet automatiskt och jag skulle tro att när du startar Chrome första gången kommer det upp en fråga om du vill ha Chrome (eller Firefox) som din standardwebläsare.

Firefox heter förresten Mozilla Firefox, med Z, men du hittar den nog ändå. 

• Aniiee
    Fontana skrev 2013-07-21 10:12:21 följande:
    Du börjar förstås med att ladda ner ett eller flera av programmen. Börja t.ex. med att googla på Google Chrome, gå till nedladdningssidan och ladda ner (se bara till att du får senaste Windows-versionen och på svenska). Förmodligen startar sedan installationsprogrammet automatiskt och jag skulle tro att när du startar Chrome första gången kommer det upp en fråga om du vill ha Chrome (eller Firefox) som din standardwebläsare.

Firefox heter förresten Mozilla Firefox, med Z, men du hittar den nog ändå. 
    Ja, det heter det.... X och Z ligger för nära varandra =P Måste korrläsa vad jag skriver innan jag postar....
  • Fontana
    Aniiee skrev 2013-07-21 11:56:48 följande:
    …  Måste korrläsa vad jag skriver innan jag postar....
    Nej, gör inte det. Nu fick jag ju en chans att visa hur duktig jag är!
  • Aniiee
    Fontana skrev 2013-07-21 12:07:02 följande:
    Nej, gör inte det. Nu fick jag ju en chans att visa hur duktig jag är!
    =)
  • EnAnonumius
    caspersmamma 08 skrev 2013-07-20 22:36:57 följande:

Hur gör man för att byta?
    Man laddar ned en webbläsaren man vill ha från hemsidan.

Sedan så installera man den.

När du använder webbläsaren för första gången så får du upp en fråga: "Vill du använda denna som din standard?" så klickar man OK. Så fixar det sig automatiskt..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • sulo1105

Hej,
    Fick du någon lösning på ditt problem? Jag har nämligen samma problem sedan en tid tillbaka och jag tar tacksamt emot tips om du har.
    Vänliga hälsningar,
    Susanne

• sulo1105

Ja... eh, så  bra funkar min dator att jag inte fick upp svar på lösningar innan jag hann skicka min fråga. Jag tar tillbaka frågan och försöker installera en ny webläsare. Tack alla!

• Binary
    sulo1105 skrev 2015-01-14 19:39:30 följande:

Ja... eh, så  bra funkar min dator att jag inte fick upp svar på lösningar innan jag hann skicka min fråga. Jag tar tillbaka frågan och försöker installera en ny webläsare. Tack alla!

Jag skulle rekommendera firefox eller chromium som webläsare, (inte chrome, om du inte vill ge i princip all din information till google), därefter tillägget "adblock plus" för att slippa undan en jäklarns massa annonser överallt. det finns flera användbara plugins till både chromium.

Du kan bläddra bland dessa här:
    För chromium använder du chrome webstore på chrome.google.com/webstore/category/extensions

och för firefox använder du: addons.mozilla.org/en-US/firefox/

sextankar.nu - En mans tankar om sex
Svar på tråden Får hela tiden upp en ruta där det står ...... svarar inte.