Kom hem från jobbet och bara grät! =(
Jag orkar inte med detta längre, jag är så sjukt utanför på jobbet. Jag vet att det är mitt fel då det mer eller mindre blivit såhär på varenda jobb jag haft, med några få undantag. Jag har ju haft social fobi, men gått KBT för det och mådde lite bättre efter det, men nu känns det som om det kommit tillbaka! Eller ja jag vågar ju prata med folk men jag är fortfarande sjukt osäker, har sjukt dåligt självförtrornde och vet aldrig vad jag ska säga. Klart att folk tröttnar på mig. Jag har ju liksom inget roligt att komma med.
Jag har stått ut nu på samma jobb i ett par år, fortfarande så har det inte blivit bättre, snarare värre då jag borde ha kommit in i gänget vid det här laget! I början så är det ju ok att vara utanför då man e ny och så, men nu är det inte ok längre. Jag kom hem från jobbet fylld med ångest och bara grät! Det går inte längre, måste sjukskriva mig eller säga upp mig eller något.
Jag vet ju att det är mitt fel och bara mitt att jag är utanför. Jag är ju faktiskt väldigt tråkig som person då jag har väldigt dåligt självförtroende och sen har en släng av social fobi, har säkert ADD eller aspergers också! Det är ju ingen som är direkt elak mot mig, men de väljer att inte umgås eller prata med mig då jag är tråkig. Jag blir heller inte lyssnad på särskilt ofta!
Det är även mitt fel för att jag undviker även helst att ta kontakt, därför att jag helt enkelt inte vågar! Jag vill inte att de ska veta att jag stammar ibland, jag sluddrar även när jag pratar så ingen hör vad jag säger och det tröttnar ju folk på också såklart! Eller att jag är en tråkig person, eller att jag inte är lika cool som dem. Jag försöker alltid se ut som att jag är upptagen när någon arbetskamrat närmar sig för att slippa ta kontakt.
Så ja, jag vet att det bara är MITT fel, men jag kan inte hjälpa det, jag är så rädd! Jag försöker prata och fråga dem saker, men det slutar bara att vi kommer längre ifrån varann än vi var från början... suck!
Någon som vart i samma sits och kommit ur det? Eller någon som har något tips på vad man bör göra?