• Anonym (Styvmamman)

Äntligen får vi hem han!

Jag och min sambo har varit tillsammans i 1 år, när vi träfades låg han i en vårnadstvist ang sin son. Det har varit ett turbolent år med med och motgångar vilket har stärkt vårat förhållande väldigt mycket. I Mars fick min sambo ensam vårdnad om sonen, när överlämnadet skulle ske vägrade mamman att lämna barnet och for då iväg med det. 

Nu några månader senare efter massa verkställande domar och försök till övertalning får vi äntligen hem min styvson! Både jag och min sambo har varit väldigt orolig då mamman har flyttat runt mycke med sonen hela sommaren och han inte har fåttha en fast punkt i livet, nu ska han få komma hem! 

• Svar på tråden Äntligen får vi hem han!
  • sweetbird

Grattis!
    Hoppas allt går bra och att han kan få en fast punkt med vardagliga rutiner och regler :)

• Anonym (Styvmamman)

Det ska han få :) Han hämtas i morgon från ett akut-hem och får då komma hem igen. 
    Jag har fixat i hans nyrenoverade rum hela kvällen för att inte bli tokig, så nu är alla hans leksaker där och kläderna i garderoben bytta. Ska bädda hans säng inne hos oss i morgon, känns så overkligt att han ska komma. 

• Choco

Skönt för er och grattis! Se nu till och överösa pojken med kärlek. Det kommer han att behöva.

• Anonym (Styvmamman)

Huvva ligen! Nu är han då hos sin pappa och dom lyger hem ikväll. Soc hade berättat att pojken kom utan kläder, skitig och nerspydd. Hur kan man lämna sitt barn så?! Fick även en bild på han och han såg väldigt smal ut men det får jag se ikväll.. 
    Vill bara ha hem han nu så jag får pussa mycket på han, har saknat han nå otroligt!  

• tjej87

Stackars pojke :( tur att han får komma till er nu! Härligt att höra en styrmamma som kämpar så och är så glad för sin sambos son! Lycka till, hoppas ni får det mysigt nu i er lilla familj!

• Anonym (Styvmamman)
    sweetbird skrev 2013-07-21 15:57:16 följande:
    Usch stackare.
    Hur gammal är han?
    Han blir 2 år i slutet av året. 

Jag har varit med om så mycket med denna pojke, jag och hans pappa blev tsm när pojken var ca 4 månader och problemen har funnits sedan dess. Jag har en stor kärlek för barnet, han ska lika mycket kärlek som mitt kommande barn och det ska inte vara någon skillnad. Alla barn har rätt till en trygg uppväxt med mycket kärlek!
  • Anonym (trist)

Stackars unge som har 2 föräldrar som inte kan samarbeta om detta barn så han får lida!!! 

Svar på tråden Äntligen får vi hem han!