Snälla, hjälp mig förstå min flirt!
Efter att ha varit singel i ganska många år så tog jag häromnatten äntligen mod till mig och raggade upp en kille som jag varit intresserad av i flera år. Det är något med honom helt enkelt. Andra tycks se honom som en i mängden, medan han fullkomligt står ut i mina ögon. Han tycks ha rätt dåligt självförtroende och är gärna rätt negativ och klankar ner på sig själv, medan jag inte kan se något annat än en helt underbart fin kille.
Hursomhelst så var jag iallafall full och jag informerade honom dagen innan om att jag skulle få omkull honom nästkommande dag. Jag ägnade mig åt samma taktik nästa dag och var helt rakt på sak och lyckades. Dessvärre slutade det hela i total katastrof (nästan) och vi var båda för fulla för att kunna göra något bra av det hela. När han sedan begav sig hem jättesnabbt efter det hela var över så trodde jag att jag hade sabbat alltihop. Han skrev dock att jag skulle sova gott en stund efter han gått och han svarade på alla mina sms dagen efter. Jag tolkar honom just nu som att han fortfarande har lite intresse för mig utifrån vad han har skrivit och att han överhuvudtaget har svarat.
Den dagen jag hade bestämt mig för att få omkull honom så sa han till mig att jag inte hade behövt gå tillväga som jag gjorde utan att han gärna hade träffat mig under andra omständigheter ifall jag bara hade frågat, så det gjorde jag igår fick svaret "haha kanske det, inte helt omöjligt ju :)". Jag vill verkligen detta, men han verkar inte lika säker alls och därför undrar jag nu hur jag så smidigt som möjligt får detta att inträffa? Jag har ALDRIG varit den som raggar och är den drivande kraften med en flirt så allt detta är väldigt nytt och det känns lite som att jag famlar omkring i mörker.