• Åsisen

Energidryck!

Hur många av er dricker enegidrycker? Och varför? Hur ofta dricker ni de?

• Svar på tråden Energidryck!
  • Anghammarad

Vad menar du med energidryck? Sådan sportdryck man dricker när man springer marathonlopp eller typ Red Bull?

• Coccolina

Blir ibland. Red Bull oftast då den finns överallt. Ibland Powerking el Burn om det inte finns Red Bull. Men godast och bäst är Ozone

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Åsisen

Ja jag menar typ red bull, monster och dessa typer av energidryck.

Många dricker de för att de är gott men de är riktigt dåligt för kroppen.

Känner ni er pigga när ni dricker de? Oftastblir de tillfället pigghet o man måste bara ta fler o fler för att få upp effekten igen;) är ni beroende?

• Aniiee

Aldrig med min kofot.....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • LillGris
    Åsisen skrev 2013-07-21 12:55:43 följande:
    Ja jag menar typ red bull, monster och dessa typer av energidryck.

Många dricker de för att de är gott men de är riktigt dåligt för kroppen.

Känner ni er pigga när ni dricker de? Oftastblir de tillfället pigghet o man måste bara ta fler o fler för att få upp effekten igen;) är ni beroende?

Känner mig inte pigg. Dricker kanske en burk/månad så är definitivt inte beroende - är ju inga problem atr hålla upp under graviditet eller så. Jag gillar helt enkelt smaken, och hade gärna sett att det fanns en dryck med redbull-smak men utan koffeinet. Eller taurin, eller vad det nu är i.
  • Åsisen

Oki. Koffein i dessa drycker är inte bra. Men de finns bra o nyttig energidryck som är naturlig koffein alltså bra dryck o näring för kroppen. Taurin är de enda som är bra i redbull, monster mm. Resten är skit o kan vara farligt att dricka. Taurin är bra för hjärtat, så de är helt ofarligt. De är de andra som är skadligt.

• Åsisen

Sen ska man självklart inte överdosera av taurin, precis som allt annat :)

• TessTess93

Jag dricker kanske 1-4 i veckan.. De beror på om jag är hemma eller om jag är hemma hos mina föräldrar.. Hos föräldrarna är det väldigt nära till affären :p

• Åsisen

Ja de va jue en del. Varför dricker du så många? För att de är gott? Måste jue vara de eftersom de inte är ett dugg nyttigt;)

• läkarstudent
    Åsisen skrev 2013-07-21 13:42:02 följande:
    Oki. Koffein i dessa drycker är inte bra. Men de finns bra o nyttig energidryck som är naturlig koffein alltså bra dryck o näring för kroppen. Taurin är de enda som är bra i redbull, monster mm. Resten är skit o kan vara farligt att dricka. Taurin är bra för hjärtat, så de är helt ofarligt. De är de andra som är skadligt.

Koffein är koffein, det finns inte bra och dåligt koffein utan det är samma ämne oavsett var det kommer från.

Jag dricker ca en red bull om dan.
    Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Åsisen

Jodå! Jag dricker en energi dryck med naturligt koffein. Taurin är de enda som är bra i dessa produkter tyvärr. Resten är en fara för människan och när man ser ungdomar som har noll koll o dricker detta. De finns bra energidryck som är nyttig o som kroppen vill ha och behöver! Tro mig så är de :)

• läkarstudent
    Åsisen skrev 2013-07-21 14:24:58 följande:
    Jodå! Jag dricker en energi dryck med naturligt koffein. Taurin är de enda som är bra i dessa produkter tyvärr. Resten är en fara för människan och när man ser ungdomar som har noll koll o dricker detta. De finns bra energidryck som är nyttig o som kroppen vill ha och behöver! Tro mig så är de :)
    Det mesta koffeinet är naturligt och är en biprodukt från när man framställer koffeinfritt kaffe. Att man använder detta och inte syntetiskt koffein är för att det blir billigare. Dock är det precis samma molekyl, med precis samma egenskaper. Sen håller jag med om att barn och ungdomar inte ska dricka energidrycker (eller andra produkter med hög koffeinhalt). Men för en frisk vuxen är det knappast farligt med måttliga mängder, speciellt inte om man väljer de sockerfria varianterna.
    Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • roffe

Jag drack en xray idag. Dricker väldigt sällan. Smakar gott och piggar upp mig när jag verkligen inte kan vakna till och göra något av dagen. 

• Jill 79

Nästan aldrig. Om jag gör det så är det blandat med vodka eller jägermeister. Då är det gott. Men tror verkligen att det är onyttigt. Har många vänner som inte orkar jobba en dag utan red bull. En väninna gick ner tolv kg när hon slutade.

• angeiica

Sitter och dricker en just nu. ,^^ nu är jag inte beroende men för ca 3 månader sedan drack jag 5 om dagen. (Dagliga max intaget enligt burken) så jag sprang mest runt som en speedad kanin. ^^ haha

ADHD och dyslexsi.
  • LillGris
    Jill 79 skrev 2013-07-21 15:45:48 följande:
    Nästan aldrig. Om jag gör det så är det blandat med vodka eller jägermeister. Då är det gott. Men tror verkligen att det är onyttigt. Har många vänner som inte orkar jobba en dag utan red bull. En väninna gick ner tolv kg när hon slutade.

Mm.. Redbull/jäger.. Nam nam nam
Svar på tråden Energidryck!