• Lilou

Hur ser en typisk svenska ut? Ser jag svensk ut?

Hejhopp!

Har en liten fraga...hur ser man egentligen ut om man ar "typiskt svensk"? Hur definierar ni det? Far jamt hora att jag ser sa svensk ut (bor i Italien) och undrar hur ser man da ut? Lite nyfiken!

pa er allihopa!

• Svar på tråden Hur ser en typisk svenska ut? Ser jag svensk ut?
  • Den där Linn

Jag får höra tvärtom, att jag inte ser svensk ut
    "Näää, du kan inte vara helsvensk"
    "Har du utländska föräldrar?"

Men jag ser väl himla svensk ut?

• Danbala

'hur ser man egentligen ut om man ar "typiskt svensk"?'

Jaaa... Bra fråga. Jag har ingen aning.

Mängder med kläder på sig hemma i Sverige, minimalt (för lite) med kläder på sig i varmare länder, kanske?

• Karisma

NEJ Lilou du ser inte svensk ut...

Är du seriös????? Jag tycker då mer att du ser ut som en utomjording m dina långa smala ben. De är ju som tentakler....

Tjingeling

• cotton

Alltså - TYPISKT svenskt (i synnerhet enligt folk utomlands) är ju blond, blåögd, ganska lång, smal och lite fräknig. Sedan ska man väl vara lite blyg till sättet med frispråkig och ha en öppen syn på sexualitet.

(Jag skjuter vilt med fördomar här bara... eftersom det här ändå är FL vill jag påpeka att jag bor i Sverige och att jag VET att det finns svarthåriga, rödhåriga och brunhåriga brunögda och korta svenskor)

• Karisma

Cotton-->

Räcker upp handen. Jag är kort, inte alltför smal och har brunt håt. Dock blå ögon.

Men håller m dig om hur en typisk svensk ser ut. Så ser de oss utomlands. De jag pratat m iaf.

__Kram K__

• k girl

Haha. Jag får med jämna mellanrum frågan varifrån jag kommer (jag är rödhårig och lockig, har ljus hy och nötbruna ögon, lång och kurvig). Av svenskar! Har TILL OCH MED fått höra kommentaren "men GUD vilken bra svenska du talar!" (eh)

Och jag kommer från en gammal ursvensk bondesläkt...

Svar på tråden Hur ser en typisk svenska ut? Ser jag svensk ut?