• Ewwok

Moped, Peugeot Speedfight 3..

Nu är det så här att jag har funderat på att köpa en ny klass 1 moped då jag har ångestköp (?) på den nuvarande.
    Besökte Northbike här i Umeå och där sålde de Peugeot Speedfight 3. De såg rätt så snygga ut. Dessutom är det 2-taktare Flört

Men jag har ett par frågor, så ni får gärna dela med er av er erfarenheter :P

- Är accet bra på spf 3?
    - Självaste mopeden, är det bra kvalité? Eller är det en Kina moppe?
    - Finns det gott om reservdelar om något skulle gå sönder?
    - Är mopeden tung och stabil? (Har bara suttit på den och inte kört, kändes lite större än de ''normala'')
    - Man kan köpa till ett ljudsystem, någon som har några erfarenheter om den? Fungerar den bra osv?
    - Såg att det finns ett eluttag.. varför ett eluttag? x)
    -  Hur stort utrymme är det i sadelfacket? (Hittade inte nyckelhålet på moppen när jag kolla på den... så kunde inte titta själv..)

Just nu var det alla frågor som jag hade på mig, men ni får gärna skriva för- och nackdelar med Speedfight 3.
    Det skulle hjälpa mig mycket med val av moped Glad 

Finns det någon annan moped som ni skulle rekommendera? 

• Svar på tråden Moped, Peugeot Speedfight 3..
  • Sf3 RS

Den funkar skitbra och accet är bra. Det är riktigt bravkvalitet och det finns gott om reservdelar. Själv tycker jag att den är väldigt stabil och nice att köra. Ljudsysstemet är skitbra tryck i men nackdelen med det är att man inte får plats med knappt någon ting under sadeln. Eluttaget är till för att tx ladda mobilen eller köra med Gps. Det ger även ström till högtalaren om man har den.

Svar på tråden Moped, Peugeot Speedfight 3..