• camleand

Tjejnamn, hjälp!!

Vi var ganska säkra på att det skulle titta ut en liten kille men så blev inte fallet. Nu börjar jag, efter snart 4 dygn, få lite namnpanik då inget känns helt rätt..
    Syskonen heter Leah och Alfons. Vi vill gärna ha ett namn som inte alla heter, som är mjukt och har två stavelser. Hjälp!!!
    Vi har funderat på Saga (lite för vanligt..) Lovis eller Minna... Men som sagt, just nu känns inget rätt. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tjejnamn, hjälp!!
  • Mars12

Minna är fint!

Alva, Stella, Tinne, Ronja... Finns ju massor men svårt när man verkligen måste hitta nåt :)

• Nicolina00

Bella
    Agnes
    Alma
    Alva
    Clara

Det är några av alla de namn jag har på min lista :)

• camleand

Ja, det finns många fina namn!! Det gör inte saken lättare direkt..

Och en röst på Minna och en på Lovis... Hm..

• fluu

Agnes
    Atla
    Billie
    Duva
    Disa
    Eira
    Eila
    Edith
    Edel
    Elise
    Eris
    Ellen
    Hilja
    Idun
    Ines
    Itzel
    Joelle
    Karla
    Luna
    Lilja
    Misa
    Malva
    Noomi
    Nelly
    Penny
    Sinia
    Tuva
    Vilma
    Willa

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LillaEmlaan
    Dixie skrev 2013-07-21 23:26:02 följande:

Minna!

+1
  • Äntligen är vi där

Mitt drömnamn på framtida flicka är; Ada

• camleand

Vi testade med Minna igår kväll men det kändes inte rätt så det gick bort. Vi bestämde oss oxå för att inte blanda in fler namn. Återstår alltså Saga och Lovis. Vilket passar då bäst ihop med storasyskonens namn? Och vilket är finast?

Saga eller Lovis?

• LillaEmlaan
    camleand skrev 2013-07-22 13:52:13 följande:
    Vi testade med Minna igår kväll men det kändes inte rätt så det gick bort. Vi bestämde oss oxå för att inte blanda in fler namn. Återstår alltså Saga och Lovis. Vilket passar då bäst ihop med storasyskonens namn? Och vilket är finast?

Saga eller Lovis?
    Då tycker jag Saga :)
  • Dixie
    camleand skrev 2013-07-22 13:52:13 följande:
    Vi testade med Minna igår kväll men det kändes inte rätt så det gick bort. Vi bestämde oss oxå för att inte blanda in fler namn. Återstår alltså Saga och Lovis. Vilket passar då bäst ihop med storasyskonens namn? Och vilket är finast? Saga eller Lovis?

Saga!
Svar på tråden Tjejnamn, hjälp!!