• Anonym (J)

Kommer vi fixa ett barn till?

Efter uteblivien mens så gjorde jag en gravtest i helgen som visade att jag är gravid. Sambon har två barn sedan tidigare och vi har ett gemensamt.
    Bor på 80km och vi kommer inte flytta då det tog oss 2 år att ta oss till detta område. Så barnen kommer få dela rum i framtiden igen och det vill dom absolut inte. 

Tidpunkten för ett till barn är inte helt lägligt då sambons älsta barn är väldigt krävande och jobbig, han styr mer eller mindre en hel familj och är van att få allt.
    Men jag vill verkligen att mitt barn ska få ett helsyskon och nu är det ju på väg.

Kan man "tvinga" barn att dela rum? Kommer det att funka att 6personer bor i en 3,5a? Många tankar som snurrar just nu.           

• Svar på tråden Kommer vi fixa ett barn till?
  • Snigeln

Överväger du verkligen en abort på ett (om än oplanerat) barn du vill ha för att dess storasyskon inte vill dela rum? Är området du bor i viktigare än ett barn? Har själv ett bonusbarn och tre gemensamma med min man så totalt har vi också 4. Visserligen större boende, men två barn kommer i olika konstellationer få dela rum fram tills någon flyttar. Fanns inte på kartan att välja bort ett barn till p.g.a. nåt så "fånigt" som att två barn måste dela rum. Även om man bör lyssna på sina barns önskemål så är det ändå inte barnen utan de vuxna som bestämmer hur man bor eller hur många barn man ska skaffa. Vad säger pappan?

• Anonym (J)
    Snigeln skrev 2013-07-22 07:24:05 följande:
    Överväger du verkligen en abort på ett (om än oplanerat) barn du vill ha för att dess storasyskon inte vill dela rum? Är området du bor i viktigare än ett barn? Har själv ett bonusbarn och tre gemensamma med min man så totalt har vi också 4. Visserligen större boende, men två barn kommer i olika konstellationer få dela rum fram tills någon flyttar. Fanns inte på kartan att välja bort ett barn till p.g.a. nåt så "fånigt" som att två barn måste dela rum. Även om man bör lyssna på sina barns önskemål så är det ändå inte barnen utan de vuxna som bestämmer hur man bor eller hur många barn man ska skaffa. Vad säger pappan?
    Sambons älsta sn kommer inte komma till oss om han måste dela rum, men jag kan känna att då får han väl skita i och komma då. 
    Överlag är det jätte svårt och få ett nytt boende här så jag kommer vilja bo kvar här och bo trångt. men hur långt ska man lyssna på barn? Om inte barn vill komma visst kan man låt dom skippa komma om det är så viktigt 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (J) skrev 2013-07-22 07:36:58 följande:
    Sambons älsta sn kommer inte komma till oss om han måste dela rum, men jag kan känna att då får han väl skita i och komma då. 
    Överlag är det jätte svårt och få ett nytt boende här så jag kommer vilja bo kvar här och bo trångt. men hur långt ska man lyssna på barn? Om inte barn vill komma visst kan man låt dom skippa komma om det är så viktigt 
    Då får hen låta bli att ligga över och hälsa på över dagen istället.
  • Anonym (Hmm)

Du låter inte som styvmamman jag hade velat ha...du ser inte styvsonen som viktig och struntar i Hans åsikter men säkert inte dina egna barns.,.

Jag hade brytt mig mer om att hela familjen skulle trivas än bodtsdsomr

• Anonym (Hmm)

Bostadsområdet (skulle d stå).

Du låter egoistiskt i mina öron. Fixa nytt boende om du vill ha barnet. Vet ingen som inte fixat det eller har nu kass ekonomi? Då ännu större anledning att tänka klokt...

• Anonym (J)
    Anonym (Hmm) skrev 2013-07-22 07:50:29 följande:
    Bostadsområdet (skulle d stå).

Du låter egoistiskt i mina öron. Fixa nytt boende om du vill ha barnet. Vet ingen som inte fixat det eller har nu kass ekonomi? Då ännu större anledning att tänka klokt...
    Mitt barn går på dagis i det området vi bor i nu och jag har inget körkort.

Och vad fan menar du med att tänka klokt?  
  • Anonym (Hmm)

Kanske ska skapa trygghet för alla barn-hur ska du hinna fixa körkort sen? Du låter ung-är det jag menar. Vill ha allt på en gång men tar inte fullt ansvar och jag är glad jag inte är ditt styvbarn. Fixa körkort sen boende sen fler barn.. Gissar du har en del år på dig...

• Anonym (J)
    Anonym (Hmm) skrev 2013-07-22 08:16:40 följande:
    Kanske ska skapa trygghet för alla barn-hur ska du hinna fixa körkort sen? Du låter ung-är det jag menar. Vill ha allt på en gång men tar inte fullt ansvar och jag är glad jag inte är ditt styvbarn. Fixa körkort sen boende sen fler barn.. Gissar du har en del år på dig...

Så du menar att jag ska göra abort bara för att bonussonen inte ska dela rum men någon av sina syskon? Är snart 30 år så jag ser mig inte som ung!
  • Anonym (Hmm)

I mina ögon är du det. Hade inte gjort som du. Har tagit abort innan just för att livet inte var redo och var ändå gift med pappan . Har nu läge och situation som funkar bra för hela familjen.

• Anonym (Hmm)

+ barn. Du KAN få barn efter 30 faktiskt. Jobbigare få separation och bli ensamstående morsa utan körkort bara för att du ställer din man inför krävande situationer.

Svar på tråden Kommer vi fixa ett barn till?