• Johanna Fotograf

    Lektion 8: Relationerna

    Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 8: Relationerna. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill. Gör dem 500 px breda om du har möjlighet för att de inte ska beskäras i tråden men det är inget måste, jag ser hela bilden när jag bedömer.

    I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser i barnfotografering. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt.

    Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Läs mer om kameran här: www.samsung.com/se/consumer/foto-video/smart-camera

    Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.

    Här hittar du medlemsgruppen:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-me...

    Här hittar du veckans lektion:
    www.familjeliv.se/Kampanj/1.2234169



    Varmt lycka till!
     
  • Svar på tråden Lektion 8: Relationerna
  • vampyria2


    Att Loke verkligen tycker om Lin syna va  


    Far och son pratar hemlisar som ingen annan får höra <3


    Jag och min plutt <3

     
  • Lady Namárië
    http://www.familjeliv.se/hem/lady_namarie/gallery/phpphjnmb.jpg

    Det här är en av mina favoritbilder ur Ettans babyalbum. Det första, oerhört efterlängtade barnbarnet och hans väderbitna, starka med ändå så ömsinte farfar. Bilden är tagen 2005 och åtta år senare har de två fortfarande ett väldigt speciellt band till varandra.
    So say we all
  • MrsCharlotte

    Ida ska busa och klättra över i Matildas vagn och Matilda spontankramar Ida så härligt att hjärtat smälter när man ser dom :)



    Sitta i farmors knä och trycka i sig glass :)


    Efter en heldag på Liseberg ser dessa två flickor nästan uttråkade ut, men de är bara helt slut efter allt skoj :)


    En dag på Alfons Åberg-huset :)


    Två troll i morgonmörkret :)


    Med mormor på promenad i Göteborg <3


    En av mina favoritbilder, Ida har precis badat och är hellycklig :)

  • Marsipan



     



     



    Här är en relation som jag verkligen inte kan sluta le åt, det är bandet som far & dotter har tillsammans! Kan inte njuta mer av denna kärlek! :)

  • melinda88



    Relationen till mina kusiner.




    Farmor och fastrarna.


    Mamma och pappa som åker skider i -22 grader :)


    Ingo och Mormor.



    Mammas moster tillsammans med sitt barnbarn på dop.






    3 generationer mormödrar tillsammans med en väldigt liten Ingo.

  • puma1982

    *Liten T-L och mamma J *




    *Kusinerna bus*


    *Busmorfar och liten L i skogen*



    *T-L och L på skogsutflykt med morfar*


    *Kärlek x 5, morfar och kusiner små*


    *Bästa moster och liten L planterar *


    *Älskad hund och  väldigt liten L*


    *Hjälp av kusinen är aldrig fel - visar hur en skall göra efter handtvätt*


    *Busungar x2 - kusinerna små, liten L*


    *Mer bus med kusinen*


    * Dessa två, L och Gucci, är bästa vänner*


    *Kärlek - mamma J och L*


    *Syskonkärlek*


    *Syskonkärlek*


    *Tryggt i skogen med storsyster*


    *Bus på gång*


    * T-L -07, L -10 *
  • Johanna Fotograf

    Hej igen och tack för era bilder! Många fina relationsbilder, det här var svårt. Men vi har en finalist och det är...




    MrsCharlotte
    ! Den här bilden har något extra. Den är iakttagande och väldigt kärleksfull, fint observetat. Grattis, nu är du med och tävlar om en Samsung NX300. 

    Fler favoriter: 


    Ett riktigt fin relationsbild tagen av puma1982. Den är visserligen mer arrangerad än observerande men ändå en stor favorit. 

    puma1982 har även tagit den här bilden. Rolig bild tagen i rolig vinkel!



    Heja melinda88 som tar många bilder på sig och sin partner, de bilderna är jätteviktiga. Och jag är speciellt imponerad över den här bilden som togs i 22 (!) minusgrader. 

    Nu tuffar vi vidare. Nästa lektion: 


    www.familjeliv.se/Kampanj/1.2235244


     



     
Svar på tråden Lektion 8: Relationerna