• 5ifamiljen

2 frågor... 2,5 åring och 4,5åring

Min 4,5 åring, hon har fortfarande nattblöja och det är kiss i den varje morgon. Hur gör jag här? slutar eller väntar med blöjan??

Min 2,5 åring har haft trosor i en vecka nu. Hon har endast kissat en gång i pottan. Hon VILL ha trosor på sig. Känner mig lite frustrerad av att hon inte sätter sig självmant på pottan efter en vecka, OK jag förstår att det kommer ske olyckor men jag vill se något framsteg. Och när jag sätter henne på pottan så kommer det inget utan det kommer när hon leker och jag sätter henne ofta på pottan, åtminstone på förmiddagen när vi är inne.

Uppskattar alla former av råd hur jag ska göra tack.

Själva potträningen med mina två äldsta gick snabbt och smidigt. Förstår att alla är olika.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-22 13:23
    Kom på att jag ska prova belöning i form av klistermäken :)

• Svar på tråden 2 frågor... 2,5 åring och 4,5åring
  • Susanne1964

Hej!

Jag är mamma av tre barn, och jag hade massiva problem när det kom till toalett-biten av mina två första barn, det kändes som att de inte led det minsta av att bajsa/kissa på sig. När det var dags för tredje barnet fick jag tips av en väninna att köpa en guide som hon hade använt. 

Det kändes nästan löjligt, men det fungerade bättre än jag någonsin hade kunnat förvänta mig. Jag föreställer mig att den är mer inriktad mot barn innan två års åldern, men jag kan inte se varför det inte skulle funka för någon äldre. Om du känner att det skulle vara till någon hjälp kan jag linka den till dig!

Man får titta igenom en liten informationsfilm innan man kan beställa produkten. Vad du än bestämmer dig för så lycka till! Pott-träning kan alltid vara mer omständligt än vad man tror ;)

Produktlinken:
    e0e27x69053sey6kw3yo3r0nco.hop.clickbank.net/ 

• nirakanna2

Vissa barn har svårt med hormomregleringen och är därför nattkissare. Om den stora kissar varje natt i blöjan skulle jag vänta ett tag och låta henne fortsätta med blöja. Jag vet barn upp till 7-8 år som behövt hjälp att gå upp och kissa på natten, men för en 4,5-åring känner jag att det är viktigare att få sova.

• 5ifamiljen

Min snart treåring började gå på pottan/toaletten efte.r 2,5-3 veckor så det funkar jättebra nu.

nirakanna, tack för svaret. Låter henne ha nattblöjan, vi får se med tiden hur det utvecklar sig

susanne, tack för länken. Kommer kanske ta del av den fram åt vårkanten när min lille närmar sig 2-års åldern.

Svar på tråden 2 frågor... 2,5 åring och 4,5åring