• Anonym (per)

    Min tjej känner inget (alls) vid penetration!

    Hej
    Jag  vill först förtydliga några saker:
    - Jag (killen) är ganska normalt utrustad (ca 18cm lång och normalgrov)
    - Hon (tjejen) upplevs som ganska "stor" vaginalt
    - Vi har alltid haft detta "problem", dvs vi har aldrig upplevt något annat (dvs även innan vi fick barn mm)
    - Vi har bara sex när bägge vill. (ca 50% är hon den som vill, 50% är det han)
    - Det finns ingen smärta eller ömhet vid penetration

    Vårt problem  består i att hon känner minimalt av när jag (mannen) penetrerar henne
    Jag menar då nästan inget alls
    Det innebär att penetrations-sex blir en ganska tröttsam sak för henne, och inte alls den intensiva och njutbara upplevelse man skulle vilja dela tillsammans

    Vårt sex leder till hennes orgasm nästan varje gång, men då enbart vis smek/slick av klitoris
    Men när jag penetrerar henne, så känner hon knappt av att jag är inne i henne

    Vi är ett strävsamt medelålders par som hållit ihop sedan tonåren, så vår erfarenhet av andra partners är minimal. Därför så vet vi inte så mycket om hur andra fungerar och hur de känner
    Vi har heller ingen bild av om detta är vanligt 
    Men vi har ju bägge en bild av hur även kvinnan (borde)  känna en kraftfull njutning när hon är våt, och blir penetrerad

    Är det något fel på oss?
    Kan man göra något åt en kvinnas känslighet inuti vaginan? (klitoris är ju känslig men ej inuti vaginan) 

    Tacksam för seriösa svar (undanber oss tramssvar)

  • Svar på tråden Min tjej känner inget (alls) vid penetration!
  • Anonym (P)

    Så är det för det mesta för kvinnor. Vad som är skönt för mannen är inte alltid skönt för kvinnan.

    Jag har heller aldrig känt något vid penetration med någon jag varit med. Storlek på mannens snopp har kvittat.

  • Lena

    Tränar hon upp sina bäckenbottenmuskler bör hon känna mer, sen är det väldigt få som får orgasm genom enbart penetration

  • Anonym (fia)

    Menar du att hon inte känner något som i att hon inte känner njutning, eller menar du att hon inte ens känner beröringen? Och om det är det sistnämna, funkar det bättre med något grövre? 

  • Kickan04
    Lena skrev 2013-07-22 21:23:35 följande:
    Tränar hon upp sina bäckenbottenmuskler bör hon känna mer, sen är det väldigt få som får orgasm genom enbart penetration
    ...bra ts fråga... Lena,  hur kan man träna bäckenbottenmuskulaturen för ökad känsel/ förmåga att uppleva penetration lustfyllt? Innebär det tex. att man tränar den bakre eller den främre muskulaturen i slidan?

    ... min pojkvän säger att det vet väl varenda kvinna - dock inte jag iaf.. 
  • Anonym (Jay)
    Anonym (per) skrev 2013-07-22 21:18:01 följande:
    Hej

    Jag  vill först förtydliga några saker:

    - Jag (killen) är ganska normalt utrustad (ca 18cm lång och normalgrov)

    - Hon (tjejen) upplevs som ganska "stor" vaginalt

    - Vi har alltid haft detta "problem", dvs vi har aldrig upplevt något annat (dvs även innan vi fick barn mm)

    - Vi har bara sex när bägge vill. (ca 50% är hon den som vill, 50% är det han)

    - Det finns ingen smärta eller ömhet vid penetration

    Vårt problem  består i att hon känner minimalt av när jag (mannen) penetrerar henne

    Jag menar då nästan inget alls

    Det innebär att penetrations-sex blir en ganska tröttsam sak för henne, och inte alls den intensiva och njutbara upplevelse man skulle vilja dela tillsammans

    Vårt sex leder till hennes orgasm nästan varje gång, men då enbart vis smek/slick av klitoris

    Men när jag penetrerar henne, så känner hon knappt av att jag är inne i henne

    Vi är ett strävsamt medelålders par som hållit ihop sedan tonåren, så vår erfarenhet av andra partners är minimal. Därför så vet vi inte så mycket om hur andra fungerar och hur de känner

    Vi har heller ingen bild av om detta är vanligt 

    Men vi har ju bägge en bild av hur även kvinnan (borde)  känna en kraftfull njutning när hon är våt, och blir penetrerad

    Är det något fel på oss?

    Kan man göra något åt en kvinnas känslighet inuti vaginan? (klitoris är ju känslig men ej inuti vaginan) 

    Tacksam för seriösa svar (undanber oss tramssvar)



    TS, hur grov är den? Har du ett måttband? Medel ligger på 10 i omkrets. Kan vara bra för att veta om det är du som är smalare och då får förklaringen eller om hon är "stor".
  • Anonym (de flesta)

    så är det för de flesta kvinnor, så är det för mig med, men jag får orgasm på andra sätt då den känsligaste delen av klitoris inte sitter i slidan!

  • Anonym (per)

    Tack för snabba svar

    Detta är inte ett problem enbart för mig (killen). Vi känner båda viljan att i att hitta njutning vid penetration, även om detta kanske inte leder ända till orgasm
    Vi tycker bägge att det finns något sensuellt med penetration som vi inte hittar vid slick/smek av klitoris

    Hon känner inte alls att jag är inne i henne, utom möjligen då ett visst obehag när jag är djupt inne i henne (misstänker jag slår i botten)
     
    Vi har provat med en sk "överdragsdildo" på min penis, vilket ger en enormt grov lem (ungefär samma längd, men rejält grov i omkrets) men inte heller detta ger henne några känsel att jag är inuti henne
    Därför tror jag inte storleken är avgörande här

    Jag har hört talas om att geisha-kulor skall vara bra för att träna upp bäcken muskulaturen, men har ej provat ännu

     
       

  • Anonym (de flesta)
    Anonym (per) skrev 2013-07-22 21:51:19 följande:
    Tack för snabba svar

    Detta är inte ett problem enbart för mig (killen). Vi känner båda viljan att i att hitta njutning vid penetration, även om detta kanske inte leder ända till orgasm
    Vi tycker bägge att det finns något sensuellt med penetration som vi inte hittar vid slick/smek av klitoris

    Hon känner inte alls att jag är inne i henne, utom möjligen då ett visst obehag när jag är djupt inne i henne (misstänker jag slår i botten)
     
    Vi har provat med en sk "överdragsdildo" på min penis, vilket ger en enormt grov lem (ungefär samma längd, men rejält grov i omkrets) men inte heller detta ger henne några känsel att jag är inuti henne
    Därför tror jag inte storleken är avgörande här

    Jag har hört talas om att geisha-kulor skall vara bra för att träna upp bäcken muskulaturen, men har ej provat ännu

     
       
    Men snälla nån.... slidan är rätt okänslig pga ett barn ska komma ut där... vad vill ni uppnå egentligen???
  • Anonym (Jupp)

    Knip övningar när du pillar henne med så hon "letar" njutningen i dragen

  • Anonym (Jay)
    Anonym (de flesta) skrev 2013-07-22 21:53:02 följande:
    Men snälla nån.... slidan är rätt okänslig pga ett barn ska komma ut där... vad vill ni uppnå egentligen???



    Men vadå väääldigt många kvinnor skriver att dom kommer vaginalt i vissa trådar som finns här. Klart man undrar? (Inget påhopp mot dig)
    Anonym (per) skrev 2013-07-22 21:51:19 följande:
    Vi har provat med en sk "överdragsdildo" på min penis, vilket ger en enormt grov lem (ungefär samma längd, men rejält grov i omkrets) men inte heller detta ger henne några känsel att jag är inuti henne

    Därför tror jag inte storleken är avgörande här

     

       



    Nej..det verkar så. Du verkar också ha en rätt stor kuk också så det är nog inte problemet..

    Jag tror starkt på knipövningar. Tränar hon annars? Man får mycket gratis av träning. Man KAN även bli lite goare där nere.
Svar på tråden Min tjej känner inget (alls) vid penetration!