Cipralex vs. Venlafaxin?
Vågar jag byta? Min läkare tycker jag ska börja med Efexor (Venlafaxin) istället för Cipralex (Escitalopram) men jag är livrädd att bli ännu sämre i min depression/ångest/panikångest... :(
Någon med erfarenhet?
Mvh
Vågar jag byta? Min läkare tycker jag ska börja med Efexor (Venlafaxin) istället för Cipralex (Escitalopram) men jag är livrädd att bli ännu sämre i min depression/ångest/panikångest... :(
Någon med erfarenhet?
Mvh
Tack Sara!!! Fler erfarenheter av Venlafaxin? Uppskattar svar otroligt mycket...
Jag åt Cipralex 6 mån för GAD, generellt ångest syndrom men tyckte inte att de hjälpte mot min ständiga dagliga ångest och oro. Så jag fick byta till Venlafaxin som min doktor ansåg nog skulle passa bättre eftersom den är mer inriktad på just ångest syndrom,. nu har jag ätit Venlafaxin snart 4 mån och bara efter några veckor minskade min ångest avsevärt, jag kände mig mycket lugnare i kroppen. några biverkningar har jag inte kännt av.
jag kommer fortsätta med den medicinen, äter lägsta dos.
Hallå! Har bloggat en hel del om ämnet. och andra relaterade ämnen. Kolla gärna in, hoppas det är till hjälp.
Kram emoboost.blogspot.se/