• wera82

Viral hjärnhinneinflammation pga herpes

Hej!
    Jag ligger inlagd för viral hjärhinneinflammation, dvs pga virus, troligtvis genital herpes. Trots en massa googlande och daglig kontakt med läkare och sjuksköterskor känner jag ändå mig intresserad av att höra hur de som haft samma besvär upplevde det? Känner inte att läkarna ger all info utan de flesta säger att "det är ingen fara", "det är inget farligt" osv. Så hur upplevde ni andra med viral hjärnhinneinflammation er sjukdomstid? Hur länge ni låg insjuknade? Hur lång tid efter ni hade biverkningar? Har detta återkommit?  
    Är väldigt tacksam för svar!  

• Svar på tråden Viral hjärnhinneinflammation pga herpes
  • Eleonor01

Två veckor innan inläggning hade jag feber å ont i huvudet. Sen small det ordentligt en morgon å jag fick åka akut in. De trodde att det var herpes eller höstblåsor i mitt fall som gav hjärnhinneinflammationen. Värst jag någonsin varit med om. Kunde knappt inte röra ögonlocken utan att huvudet sprängdes. Var inlagd i fyra dagar tror jag å ständigt drogad på morfin. Tror att jag var sjukskriven ytterligare en vecka efterdet. Kommer inte riktigt ihåg. Krys på dig

• wera82

Eleonor01: Tack så mycket för ditt svar! Mina besvär kom igår morse, en sprängande huvudvärk jag aldrig känt innan, som liksom strålade fram från bakhuvudet när jag rörde på huvudet, nackstelhet, onda ögonlock + hög feber (39.2). Gjorde lumbalpunktion som visade hjärnhinneinflammation. Har legat inlagd sedan igår och sover kvar här inatt igen. Ny undersökning imorgon. 

Men du hade också virus och ej bakteriell? Kommer du ihåg om du kände dig trött eller hade koncentrationssvårigheter några veckor efter? Läste att det är vanliga biverkningar. Har du haft det mer än en gång?

• Eleonor01

Jag mådde allmänt piss när jag kom hem men när huvudvärken var borta så va det bra igen. Inga men å ja det va virus å det är inte farligt det gör bara mega ont. Jag e en stor träskalle som inte åkte in tidigare.... De fick däremot aldrig svar på varför jag fick det. De trodde art det var blåsor eller herpes men inga prover va positiva så det läkte ut utan att jag fick reda på vad det berodde på. Lider med dig

Svar på tråden Viral hjärnhinneinflammation pga herpes