Trivs inte med det jobb jag utbildat mig till...
Har utbildat mig under tre år och har nu arbetat som detta i över ett år. Ville arbeta med/hjälpa människor och valde detta yrke eftersom jag trodde det passade mig. Visste att lönen inte var den bästa men var naiv och hoppades att jag skulle trivas och att detta skulle kompensera det.
Just nu är jag så uppgiven. Trivs inte med mitt jobb. Vi stressar sönder oss, har alldeles för mycket ansvar för den lön vi har och magkatarr och ångest är en vardag (har aldrig någonsin lidit av detta förr). Är helt slut när jag jobbat, orkar knappt med familjelivet. Har tur att jag har en man som orkar med det jag inte orkar. Känns så hopplöst. Känner inte igen mig själv.
Arbetskamrater är stressade och stämningen kan vara krystad, mycket skitsnack m.m. Orkar inte!
Känner mig nu så misslyckad. Vill inte jobba med detta, men vad ska jag annars göra? Någon med samma erfarenhet? Är det omöjligt att få ett annat jobb som man trivs med? Hur gjorde ni som varit i samma situation? Önskar jag visste detta tidigare.