15 månaders trots, eller.......?
Hej
Alldeles ny här på sidan och jag blev medlem nästan enbart för att få prata o kanske få råd av andra föräldrar som är/eller har varit i min sits och kanske känner igen sig.
Jag är ensamstående mamma till en liten kille på 15 månader, och han har börjat få såna agressionsutbrott,eller vad jag ska kalla det. Första barnet för mig,och jag vet inte om detta beteende är normalt eller om det är något jag bör få hjälp att hantera. Min lilla kille gör allt precis tvärtemot, säger jag åt honom att inte kasta tallriken,så kastar han den, säger jag åt han igen att aj aj så får man inte göra,så blir han så arg så han kan börja slå mot mig,kasta huvudet bakut och bara vrålskriker. Dessutom ifall han vill något,som t.ex bada (hans absoluta favoritsysselsättning här i livet ;) och jag råkar ha badrumsdörren öppen,och han ser badkaret då skriker han "badaaaaa" och då kanske vi är påväg till affären eller något annat (man har ju inte alltid tid att bada som sagt), så kan han skrika och vara arg över det i över en halvtimme fast jag försöker muntra upp honom,locka med nåt annat kul eller så.
Jag tycker själv det låter som trotsålder,men kommer den verkligen såhär tidigt? Jag och min man har precis separerat också, så kan det vara en reaktion på det kanske? (Iofsg var han likadan då också,men det har eskalerat litegranna sen jag och pappan gick isär.) Pappan var våldsam mot mig och därav separationen. Han var heller aldrig delaktig i omvårdnaden om våran son utan det har alltid varit jag och lillkillen och pappan satt antingen vid datorn el var ute med vänner, så sån stor omställning är det inte här hemma.
Men det är kämpigt just nu, eftersom jag brottas med alla jobbiga känslor med att ha blivit utsatt för våld,brutit upp från min partner sen många år tillbaka samt att då min lilla kille blivit såhär arg och tvärtemot.
Känner nån igen sig, har nån något råd?
Jag är tacksam för ALLT! Stor kram från orolig mamma
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-23 11:45
Dessutom måste jag även informera att mannen ifråga är polisanmäld och jag har kontakt med kvinnocentrum och får stöd och hjälp därifrån med MINA känslor.