spydde och började blöda näsblod
Jag spydde nyss och när jag kollar i spegeln ser jag att jag har näsblod (har aldrig haft förr) börjar känna mig trött men näsblodet slutade nästan på en gång.
Kan de va farligt?
Jag spydde nyss och när jag kollar i spegeln ser jag att jag har näsblod (har aldrig haft förr) börjar känna mig trött men näsblodet slutade nästan på en gång.
Kan de va farligt?
Förmodligen bara blodkärl i näsan som gick sönder av trycket när du spydde! Inget farligt..
Njäej, det skulle jag inte tro. Du har ytliga blodkärl i näsan förmodligen. Ibland får man kräk även genom näsan, om det kommer som kaskad från magen. Förmodligen någon sommarkräksjuka eller liknande.
Skönt att höra!
Näsblod kan förvissa indikera på allvarlig sjukdom, men det är väldigt ovanligt. När du spydde som uppkom ett tryck som resulterade i att blodkärlen sprack och du blödde näsblod. Vissa människor (jag bla) har tunna blodkärl i näsan och blöder vid minsta tryck. Själv blöder jag ibland av att jag nyser eller spyr, eller bara ut i det blå.
Ja de jag vart så förundrad över är att jag ändå är 21 år gammal och har aldrig någonsin börjat blöda näsblod, inte ens då jag har haft världens vinterkräksjuka och bott inne på toan. eller om jag råkat blivit armbågad i näsan. så blev lite orolig
Det kan vara så ibland. Själv började jag blöda näsblod som gravid 15-åring bara sådär. Inget var fel, bara tunna ytliga blodkärl. Fick etsat i näsan och sedan blödde jag inte på flera år fören jag var i 23-års ålder, då kom det pang bomm. Nu blöder jag i snitt iallfall några gånger i månaden och absolut om jag får en smäll på näsan eller är väldigt förkyld. Nu under pollenperioden blöder jag nästan varje dag... Nässpray är inte att tänka på när jag är förkyld för det blöder jag av