• Svar på tråden ta cellprov när jag har mens/blödningar ?
  • Jacqueline

Dom brukar inte göra det ,har själv fått avboka då jag haft blödning samma dag cellproven skulle tas.

• Bigarreaux

Brukar stå på kallelsen man får hem, att man ska boka om tiden om man har mens.

• älskarminfamilj

Står inget i kallelsen, jag har opererat bort cellförändringar för några månader sedan och ska nu in i morgon och de ska kolla om de fick bort allting. Jag ringde i fm vid 10 och fick till svar att de var fullt i tlfkön och skulle återkomma imorgon =/ Men har ju tid kl 09 på morgon...

• Jacqueline
    älskarminfamilj skrev 2013-07-23 13:50:15 följande:

Står inget i kallelsen, jag har opererat bort cellförändringar för några månader sedan och ska nu in i morgon och de ska kolla om de fick bort allting. Jag ringde i fm vid 10 och fick till svar att de var fullt i tlfkön och skulle återkomma imorgon =/ Men har ju tid kl 09 på morgon...

Då hade jag åkt dit och förklarat läget på plats ,kanske dom gör undantag eller så får du ny tid
  • älskarminfamilj
    Jacqueline skrev 2013-07-23 13:51:45 följande:
    Då hade jag åkt dit och förklarat läget på plats ,kanske dom gör undantag eller så får du ny tid

Ja jag får göra de... är på jobbet från kl 06 så ska ringa in och fråga innan jag sätter mig på bussen till sjukan :)
  • Ninaa84

Anledningen att man inte ska göra cellprovstagning vid mens är för att labb inte ser nåt på provet. Så man får ändå göra på nytt. 

Svar på tråden ta cellprov när jag har mens/blödningar ?