• Anonym (Normalt?)

Kille ger komplimanger

Hej och svajs

Det är så här att min kille brukar säga vilka han vill ha sex med och vilka han tycker är snygg, fel det lätt, jag ska förklara bättre:

Om de är en tjej som har en rumpa (alla har de men en snygg än ) så kan han kolla in den och säga "vilken het rumpa" (om han nu tycker den är het) sen kan han säga att han skulle lätt ligga med henne om han inte var ihop med mig(Han säger det framför mig). Är det fel att säga så?  Han tycker att jag är jättesvartsjuk när jag bli sur över något som har med en tjej att göra. 

Jag blev typ lite små sur en gång jag visade en bild på min kompis och han sa då mer bilder på henne och jag visade mer bilder och han sa då "Hon är nästan snyggare än dig"  jag blev lite paff då och lite sårad .. ofta man säger så till sin tjej, det var som han bara sa att hon var nästan snyggare om jag inte skulle vart där hade han vart ärlig fattar ni? Han hade då sagt hon är snyggare än mig.

Jag var fortfarande lite små sur och ledsen typ varför säger han så? Jag skulle inte gå i stan och säga "Oj vilken snygging han var ju nästan snyggare än dig"  Eller är sånt annorlunda? får tjejer inte säga så? 

Och sen försökte jag bara glömma de och tänka han är ju faktiskt ihop med mig så han får tycka att flera är snyggare än mig om han vill men han kanske inte behöver säga de eller får man säga de? Är det rätt att typ säga "Jag tycker hon är finare än dig även om jag är ihop med dig", är det rätt? 

Sedan så tänkte inte jag så mycket på de och de skulle väl vara kul att de ska träffas, eftersom hon är min bästa vän och han är min kille så kan de väl vara kul att de ses eller något sånt så jag sa att jag ska ha med henne på en fest och då sa han "Trekant" och då blev jag paff igen säger man verkligen så? visst om jag var vän med han och vi var typ kk men inte när vi har ett förhållande eller? 

Då frågade jag han rakt ut om han ville att jag skulle fixa henne åt han då sa han nej men jag tycker att man ska ha en gräns. Jag skulle aldrig säga så om jag såg en av hans kompisar och han var snygg då skulle jag inte sagt "trekant" 

Jag berättade om henne sa att hon var min vän och att jag tycker mycket om henne som vän så det är väl inte så konstigt att jag bjuder både henne och han när jag gillar de och vill att de ska ses men inte för fan vill jag att de ska ha trekant. 

Jag förstår inget, känner mig som värsta svartsjuka flickvännen, jobbigt,svartsjuk och allt samtidigt som jag känner att han gör fel eller kanske väljer fel ordval. 

Brukar din flickvän/pojkvän säga så om dina kompisar eller om andra? 
    Brukar din flickvän/pojkvän säga att den personen framför hade snygg rumpa,snyggt ansikte,snygga bröst, snygga muskler och din f/p skulle lätt ligga med den om den inte var tsm med någon? 
    Brukar din flickvän/pojkvän berätta att om den inte var ihop med dig om den var med någon annan så skulle den lätt ligga med den snygga mamman/pappan (Milf en äldre person som har barn och är runt 40-60 år men fortfarande ser bra ut, det är de som jag menar pappa/mamma)

Det är säkert mer saker orkar inte skriva allt nu 

OBS snälla var snälla mot mig även om ni kanske tycker detta är de barnsliga som finns.

• Svar på tråden Kille ger komplimanger
  • Stårschan

Nej, hans beteende är inte OK. Han får tycka vad han vill om tjejer man ser, men det hör till god ton att inte jämföra folk med varandra så att de hör det. Man säger inte till sin flickvän att en annan tjej är snyggare, lika lite som man säger till sin chef att någon annan är en bättre chef, eller till sitt barn att grannens barn är smartare.

När förhållandet mognat och man inte är så känslig längre brukar det kännas mindre känsligt att till exempel kommentera snygga kroppar på TV, men sånt måste man känna av med lite fingertoppskänsla.

• tessylin

Din kille har ingen som helst respekt för dig. Sådär säger man inte om manälskar sin partner. !

• Anonym (Normalt?)
    Stårschan skrev 2013-07-23 14:48:09 följande:
    Nej, hans beteende är inte OK. Han får tycka vad han vill om tjejer man ser, men det hör till god ton att inte jämföra folk med varandra så att de hör det. Man säger inte till sin flickvän att en annan tjej är snyggare, lika lite som man säger till sin chef att någon annan är en bättre chef, eller till sitt barn att grannens barn är smartare.

När förhållandet mognat och man inte är så känslig längre brukar det kännas mindre känsligt att till exempel kommentera snygga kroppar på TV, men sånt måste man känna av med lite fingertoppskänsla.
    Han har sagt någon gång att personen kan höra att han tyckte rumpan var fin. Han får absolut säga att tjejer är snygga och när jag frågar han med får han såklart säga de med för jag säger också att folk är snygga - tjejer som killar haha :)  Men att säga "ligga" "lätt att jag skulle" osv det är gränsen för mig.
  • tessylin

Varför ska han överhuvudtaget kommentera andra tjejers rumpor. Totalt respektlöst. Det är dig han ska ge komplimanger ochha ögonen för, du ska vara hans ögonsten. självklart kan man inte förbjuda sin partner att titta, snegla eller vad man nu gör. men att öppet som han kommentera , jämföra m.m. ej, nej och åter nej ! han beter sig som en singelkille, som snackar med polarn.

• fleapeas

Varför har man ens behovet att kommentera andra tjejer/killar med sin partner? 
    Lika lite som jag vill diskutera utseendet på min sambos jobbarkompisar t.ex, vill jag diskutera  utseendet på mina jobbarkompisar.

Däremot har det hänt att man pratar om någon film eller kändis o att jag frågar honom att "Är verligen Megan Fox/Angelina Jolie/Cameron Diaz  så himla snygg? Antingen svarar han "Ja, det är inget fel på henne" eller "Nej, hon är inte direkt min smak". Men han skulle ju aldrig få för sig att gå in i detaljer som att "Megan Fox har en så jäkla het röv!"

Så, nej, jag tycker inte att det är ett okej beteende. 

• Anonym (y)

Tjejen låt han inte köra med dig sådär. Jag tror att han antingen testar dig och vill få ut en reaktion (svartsjuka) som bevis på att du gillar honom eller så har han dåligt självförtroende och försöker sänka ditt självförtroende för att han ska må bättre själv. Antingen säg till på skarpen att det är respektlöst av honom och att han får hålla sån information för sig själv eller så ger du igen med samma mynt och berättar vilka av hans kompisar som är heta och liggbara.

• villnu13

Nej på alla dina frågor. 
    Vill du verkligen  vara med nån som inte respekterar dig? Jag hade ALDRIG stått ut.  

• Respekt

Verkligen nej på alla frågor, han respekterar verkligen inte dig.
    Han verkar vara 16-17 år och skulle behöva mogna till en hel del. 

• Anonym (Normalt?)

Hej alla tack för alla svar och jag är chockad av era svar. Min kille har kommit med att jag är svartsjuk, sjukligt svartsjuk och sånt till och min mamma har sagt att jag är det eller ifall att jag är svartsjuk. Han skriv nämligen till sitt "ex/kk" att han ville mysa med henne och de sa jag till min mamma och hon sa då att de inte gör något, 

Han skulle såklart aldrig göra något sånt, det var för att hon inte svarade som han skriv så men det är inte rätt och han ska inte skriva så mer.

Jag brukar säga att en kändis är snygg, för det är han och han är ju vaktmästare på min skola (Eller ja det är ingen skola det är en som man söker arbete ifrån och får praktik och sånt) med. Tyvärr vill jag inte gå in vem han är eller vad han är känd för men han är väl inte precis känd som Rihanna eller Håkan Hellström men han är känd ifall, finns med på Google och sånt där. Han brukar jag prata om väldigt mycket om typ att säga "Gissa vem som kom till oss idag? och så säger jag att det var han och att han är ju såå snygg men jag säger inte att jag skulle "lätt ligga med han om jag inte hade dig"  Jag brukar bara säga att han är snygg och att jag såg han och sånt där. Han tycker att jag pratar om han för mycket och det tycker inte jag. Om inte han hade sagt nåt om sina kommentarer då hade inte jag heller kommit med kommentarer . Jag vill bara skriva så att ni inte tro att han är värsta rövhålet jag har mina brister med. 

Hur pratar jag med denna killen? Ska jag bara säga att jag tycker att de är respektlöst att när han säger till mig att den tjejen skulle han lätt ligga med om han inte var ihop med mig att det är respektlös mot mig.? Han kommer säkert att säga att jag är sååå svartsjuk då :((

Grejen är den att jag har märkt att när jag är ute och ser en tjej som jag vet att han skulle tycka var snygg så bli jag typ helt deppig och så har de nog aldrig varit innan. Han säger såklart att jag är fin hela tiden varje dag så det finns inget att vara orolig för men ändå känner jag så. Jag typ tro att om han skulle vara med mig så skulle han säga att han lätt skulle ha legat med henne om han inte hade haft mig det gör mig orolig med. 

• tessylin

jag känner ju inte dg och vet ingenting om din personlighet. Men även om du nu skulle vara sjukligt svartsjuk, så är inte hans beteende utifrån det du skrivit acceptabelt. Att säga att man vill mysa med sin sk förra kk är långt över gränsskridande. Förövrigt lyssna inte vad din mamma eller andra tycker. Om DUmår dåligt och blir sårad av hans beteende så kan du inte leva i denna relation. Börja med att prata med honom om hur du känner och att du verkligen blir sårad av hur han beter sig. Älskar han dig så lyssnar han på dig och ber om förlåtelse, då kanske ni har något att bygga på men annars. Ja du vet nog bäst själv. Kram!

Svar på tråden Kille ger komplimanger